Štvrtý železničný balík z dielne Európskej komisie má ambície otvoriť a zjednotiť dopravný trh v Únii.
Tam, kde si štát objedná jej služby, nasadí svoje vlaky. Na takomto princípe funguje v súčasnosti Železničná spoločnosť Slovensko.
Národný dopravca obsluhuje všetky kľúčové trasy v krajine s výnimkou úseku medzi Bratislavou a Komárnom, kde jazdí český súkromník. Proti monopolu štátnych firiem brojí nielen RegioJet, ale aj Brusel.
Vozne slovenských železníc dostali nový dizajnový interiér:
Rozbíjanie monopolu
O liberalizácii dopravného trhu hovorí takzvaný štvrtý železničný balík z dielne Európskej komisie. Obsahuje opatrenia, ktorých aplikáciou by sa trh vo všetkých členských štátoch Únie otvoril zahraničným dopravcom.
„Aj v rámci Európskeho parlamentu sme pri...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-03-28 05:59:55 - Feat.: - Title: Krajiny EÚ sa dohodli na prísnejších pravidlách pre dovoz ukrajinských výrobkov
02 - Modified: 2024-03-26 20:49:17 - Feat.: - Title: Scholz na návšteve Slovinska podporil rýchly vstup krajín západného Balkánu do Európskej únie
03 - Modified: 2024-03-26 15:40:06 - Feat.: - Title: Slováci sa odrazili od dna a preskočili Grékov. No do piatich rokov budeme poslední, varuje pre HN ekonóm
04 - Modified: 2024-03-25 11:47:06 - Feat.: - Title: Nedodržiavajú pravidlá. Európska komisia vyšetruje technologických gigantov Apple, Alphabet aj Meta
05 - Modified: 2024-03-22 17:10:50 - Feat.: - Title: Fico ocenil, že sa Európska únia na najvyššej politickej úrovni zaoberá problémami farmárov