Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
28.08.2018, 15:27

Po dlhom čakaní prišiel prvý výsledok. Najdlhší tunel na Slovensku konečne prerazili

  • Stavbári dnes prerazili prvú rúru tunela Višňové, k prerazeniu druhej by malo dôjsť v priebehu pár dní.
  • ​Začiatkom leta dal rezort dopravy stavebníkom ultimátum, že tunelové rúry musia preraziť do konca augusta.

Po 20 rokoch razenia môžeme konečne vidieť hmatateľný výsledok na stavbe tunela Višňové, ktorý je časťou úseku diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala. Stavbári dnes prerazili prvú rúru najdlhšieho tunela na Slovensku. K prerazeniu druhej by malo dôjsť v priebehu pár dní.

"Jedna rúra tunela Višňové je prerazená, druhá rúra bude prerazená začiatkom septembra, presný termín závisí od geologických podmienok v záverečných častiach tunela," potvrdila pre HN hovorkyňa Národnej dialničnej spoločnosti Michaela Michalová. 

​Začiatkom leta dal rezort dopravy stavebníkom ultimátum, že tunelové rúry musia preraziť do konca augusta. ​Minister dopravy Árpád Érsek vtedy dokonca sľúbil, že si to príde v septembri osobne skontrolovať.

​Ministerstvo dopravy po novom ráta s dokončením tunela Višňové až v roku 2022, nie v roku 2020.

Len pred pár dňami totiž vyhovelo žiadosti talianskeho zhotoviteľa stavby z júla tohto roka na predĺženie stavebného povolenia. 

V stavebnom povolení bol pôvodne uvedený termín dokončenia v novembri 2012. V čase ministrovania Jána Figeľa však štát rušil diaľničné PPP projekty, a to sa dotklo aj úseku Višňové – Lietavská Lúčka.

​Stavba sa súťažila nanovo a termín jej dokončenia bol posunutý na júl 2018. Pre problémy zhotoviteľa sa termín ďalej posúval.

Národná diaľničná spoločnosť začiatkom tohto roka pohrozila zhotoviteľskému konzorciu arbitrážou, a to v prípade, že by sa nepotvrdili zhoršené geologické podmienky na stavbe. Tunel Višňové razí konzorcium firiem Dúha – Salini Impregilo,

Tunel sa začal oficiálne raziť v roku 1998. Základný kameň poklepal vtedajší premiér Vladimír Mečiar.  

Úseku diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala bude dlhý takmer 14 kilometrov. Cena stavebných prác je takmer 500 miliónov eur s DPH. Súčasťou stavby sú 7,5-kilometrový tunel Višňové, niekoľko mostov v dĺžke viac ako 2,5 kilometra, križovatka Lietavská Lúčka, odpočívadlo a stredisko správy a údržby diaľnice.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.