„Stávalo sa to, aj sa to stáva a bude sa to stávať,“ povedal bývalý riaditeľ Železničnej spoločnosti Slovensko Pavel Kravec na margo troch vzbĺknutých rušňov počas septembra. Rušne podľa neho horeli aj v čase jeho šéfovania.
Vozový park železníc je zastaraný, niektoré rušne majú aj 50 rokov, mnohí analytici upozorňovali práve na tento fakt, keď ľudí šokovali horiace vlaky. „Mohol sa podpísať na týchto nehodách aj vek. Vplyv má ale aj údržba,“ myslí si Kravec.
Kým železničná spoločnosť by potrebovala asi 20 nových rušňov má dva. Ďalších desať je zapožičaných.
Dôvod na odvolanie súčasného riaditeľa nevidí, podľa neho sú na chybe politici. Kvôli nedostatku peňazí je podľa Kravca Hlavná stanica v Bratislave hanbou a nemáme dostatok tratí, po ktorých by vlaky mohli chodiť rýchlo. Viní za to situáciu za bývalého režimu.
"Už za komunistov sa nenaskočilo na trend budovania vysokorýchlostných tratí, ktoré sa budovali v Nemecku alebo vo Francúzsku, či v Taliansku," vysvetľuje.
To, že manažment železníc chce kompenzácie cestujúcim, ktorí uviazli pri poslednom horiacom vlaku, vykryť z vlastných odmien nazval populistickým gestom.
Viac sa dozviete vo videu vyššie.