Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
02.10.2018, 00:00

Presýtený trh vytvára tlak na ceny

Vývoj na pracovnom a kuriérskom trhu vyvíja na firmu nátlak, ktorý bolo nutné zohľadniť v náraste cien. Tvrdí to v rozhovore pre HN generálny riaditeľ kuriérskej spoločnosti DPD na Slovensku Peter Pavuk.

Presýtený trh vytvára tlak na ceny
Zdroj: StockExpert

V roku 2017 firma zvýšila zisk o štyri percentá. Akým krokom tento nárast pripisujete?
Nie je to jedna činnosť, ale komplex viacerých krokov. Pozeráme sa na veci trochu inak ako len cez čísla. Samozrejme, sme obchodná spoločnosť a fungujeme pre to, aby sme vygenerovali zisk. Ale to je úspech toho, že tím vie navzájom spolupracovať, prinášať novinky, implementovať ich a odlíšiť sa od konkurencie.

Podarí sa vám tento rok rast obhájiť?
Musím úprimne povedať, že či už vývoj na pracovnom trhu alebo na trhu kuriérskych spoločností vytvára na firmu tlak, čo sme prvýkrát po dlhom čase museli zohľadniť v náraste cien. V novembri minulého roka sme zvýšili ceny pre vnútroštátnu dopravu a tento rok to budeme musieť pravdepodobne aplikovať aj na medzinárodnú dopravu. Snažím sa byť optimista a verím, že sa nám podarí dosiahnuť výsledky, aké naša materská spoločnosť očakáva.

Ktorá služba patrí k najvyužívanejším?
Pre súkromné osoby je najviac využívaná a najdynamickejšia služba DPD Home. Pre nás je zároveň tou najťažšou, pretože ak máme firemného zákazníka, ten je pravdepodobne v pracovnom čase v kancelárii a kuriér je o to efektívnejší. Pri súkromných osobách je to komplikovanejšie a taktiež počet balíkov, ktoré idú na fyzické osoby, je nižší ako ten, ktorý ide na firemné adresy.


Čím ďalej, tým viac sa začína objavovať služba doručovania v sobotu. Je z pohľadu firmy efektívna?
Túto službu poskytujeme siedmy alebo ôsmy rok, ale nevidíme v nej dynamiku. S pribúdajúcimi skúsenosťami sme prišli na to, že zákazníci chcú mať počas víkendu voľno. Tak, ako sme sa pokúsili o večerné doručenie a zistili sme, že zákazník nechce byť po ôsmej vyrušovaný a nezdvihne telefón, tak funguje aj sobotný servis. Áno, poskytujeme ho, pretože je to veľmi dobré riešenie najmä v sezóne. Napríklad počas Vianoc máme len určitú kapacitu siete a nárast počtu balíkov v tomto období je enormný. Predstavuje približne dvojnásobok toho, čo doručujeme počas bežných dní. Nemáme šancu mať dvojnásobne väčšie depá a dvojnásobne viac kuriérov. Vtedy využijeme sobotu a nedeľu na doručenie.

Aké inovácie ponúknete zákazníkom v najbližšom období?
Každý rok sa snažíme priniesť na trh niečo nové. A ani v najbližšom čase to nebude inak. Aktuálne poskytujeme službu Follow my parcel, čo znamená, že zákazník môže sledovať pohyb kuriéra na mape a vidieť informáciu o tom, kedy mu bude balík doručený. Už nemusí čakať od ôsmej ráno do piatej večer. Momentálne je časové pásmo, keď kuriér balík doručí, známe na hodinu a určite bude aj kratšie, ale nebudem zatiaľ konkretizovať, koľko to bude. Taktiež bude tento rok k dispozícii vyšší level informovano

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.