StoryEditor

Centrum Bratislavy bez áut? Ambiciózny plán by mal trhliny

07.10.2018, 00:00
Trendom v Európe je vykazovať autá z centier metropol. Pre hlavné mesto Slovenska by bolo takéto rozhodnutie zatiaľ iba nekoncepčným hazardom, zhodujú sa odborníci.

Plynulá verejná doprava, bezpečnejší priestor pre peších a čistejších vzduch. Takto by sa dali v skratke zhrnúť najväčšie benefity mestských zón bez osobných áut, s ktorými experimentujú viaceré európske mestá.

Niekde je primárnym zámerom odľahčiť dopravu, inde znížiť emisie, preto sa zóny s obmedzeným pohybom osobných áut nazývajú aj nízkoemisné. Ich zavádzanie finančne podporuje aj Brusel, no Slovensko zatiaľ otáľa.

Odborníci síce hovoria, že by to pomohlo životnému prostrediu aj bezpečnosti, no zároveň dodávajú, že na radikálne zmeny zatiaľ naše mestá nie sú pripravené. Dôvodom je zle nastavená alebo neexistujúca parkovacia politika.


S dôkladnou prípravou
„Vyhlásiť zo dňa na deň nízkoemisnú zónu bez toho, aby existovalo alternatívne do...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-20 07:46:00 - Feat.: - Title: Bratislava opäť symbolicky otvára svoje brány, konajú sa mestské dni 02 - Modified: 2024-04-19 11:31:18 - Feat.: - Title: Fico sa obracia na Čínu. Chce tam získať zdroje na dva veľké dopravné projekty 03 - Modified: 2024-04-18 14:08:09 - Feat.: - Title: Bratislavské letisko patrí k desiatke najlepších letísk vo východnej Európe 04 - Modified: 2024-04-18 14:00:59 - Feat.: - Title: V Bratislave sa poobede tvoria kolóny, zdržíte sa aj 20 minút 05 - Modified: 2024-04-19 12:52:07 - Feat.: - Title: V Bratislave vznikne veľký parkovací dom pre takmer 500 áut. Má slúžiť aj tým, ktorí smerujú do centra mesta
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
20. apríl 2024 14:56