Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
15.10.2018, 23:14

Bratislava láka viac na biznis než pamiatky

Stovky konferencií a kongresov sa podpísali pod nárast biznis klientely v hlavnom meste.

Bratislava láka viac na biznis než pamiatky
Zdroj: Pixabay

Cestovnému ruchu sa na Slovensku aj v Bratislave darí. Podľa predbežných čísel hlavné mesto zažíva rekordný rok v počte návštevníkov, pričom sa zvyšuje aj počet biznis klientov.

„Bratislava sa zaujíma nielen o bežných návštevníkov, ale dôležití sú aj kongresoví klienti, ktorých považujeme za bonitnú klientelu. Títo návštevníci k nám chodia na rôzne kongresy, konferencie a stretnutia,“ hovorí Maroš Plitko z oblastnej organizácie cestovného ruchu Bratislava Tourist Board (BTB). „Z hľadiska turizmu už viac ako dva a pol roka rastie a gro návštevníkov, ktorí v Bratislave prenocujú, tvoria biznis klienti,“ upozornil na rozdiel medzi Bratislavou a zvyškom Slovenska Marek Harbuľák, generálny manažér Asociácie hotelov a reštaurácií Slovenska.


Asociácia ani BTB presné počty biznis klientov nezverejňujú. Podľa hotelierov však biznis klient podľa odhadov minie päťkrát viac ako bežný turista. Často ich pobyt v Bratislave financuje firma, využívajú drahšie hotely a navštevujú drahšie atrakcie a reštaurácie. Prinášajú destinácii viac peňazí.


Susedná Viedeň je v kongresoch svetovou jednotkou a mesto navštívi ročne niekoľko miliónov ľudí ročne, ktorí patria do kategórie solventná klientela. Blízkosť Viedne však Bratislave pomáha. „Stále sme z hľadiska všeobecného povedomia pomerne neobjavená destinácia, a tým sme zaujímaví,“ uviedol Plitko. Najviac kongre

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.