Sledujeme nielen čísla, ale aj životný príbeh, vyhlásil o súťaži EY Podnikateľ roka v HNtelevízii vedúci partner EY Matej Bošňák.
"Často sa bavíme s podnikateľmi, ktorí sú v podnikaní desať, 20 rokov, takže nie je to len príbeh toho podniku ako takého, ale je to aj životný príbeh toho človeka a ľudí, ktorí ho obklopujú," uviedol Bošnák.
Za najdôležitejšie kritérium považuje vytrvalosť. "Že napriek nejakým pádom, nejakým vzostupom, ten podnikateľ spolu s tým svojím ekosystémom v podnikaní vydržal a niekam sa dopracoval," konštatuje.
V súťaži nejde len o odmenenie podnikateľa, ale aj o edukatívnu činnosť, ktorá má spropagovať podnikanie medzi Slovákmi, zdôraznil Bošňák.
"Hľadáme komplexný príbeh a k tomu komplexnému príbehu a k podnikaniu patria, samozrejme, aj nejaké pády," priblížil. "Hľadáme ten aspekt, že podnikanie prekonalo nejakú krízu," dodal.