Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
21.11.2018, 00:00

Budúcnosť Bratislavy je v dialógu

Zástupcovia súkromného a verejného sektora sa zhodujú, že rozvoj hlavného mesta brzdí nedoriešená doprava, zlyhávajúca komunikácia a spolupráca.

Samospráva, developer a obyvatelia. Každý z nich má svoje vlastné záujmy. Aby však dokázali na malom území mesta čo najlepšie spolunažívať, musí ich niečo spájať. Na včerajšom HNClube debatovali zástupcovia samospráv, súkromného aj tretieho sektora o tom, kam kráča Bratislava, kde sú jej kľúčové problémy a ako ich spoločne vyriešiť.

1. Doprava
Autá do centra Bratislavy nepatria, tvrdí novozvolený primátor Matúš Vallo. Ich obmedzenie však nemôže prísť od stola, ale musí mu predchádzať dôkladná príprava – vytvorenie zmysluplného systému verejnej dopravy a vybudovanie záchytných parkovísk. „Ja nemám žiadne veľké vízie typu, že budeme mať metro, ale vieme uľaviť mestu tým, že bude fungovať kvalitná koľajová doprava a prímestská autobusová doprava bude fungovať skôr tak, že bude privážať ľudí k vlakom,“ povedal bratislavský župan Juraj Droba. V Bratislave je zhruba sto kilometrov koľají, no využíva sa ich minimum a na niektorých mies

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.