Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
23.11.2018, 16:09

Burger King už raz pohorel, v Bratislave sa pokúša o „comeback“. Pozrite sa, ako vyzerá jeho prvá prevádzka

Burger King sa na Slovensku pokúšal preraziť už pred siedmimi rokmi. Vtedy skončil fiaskom.

Zmes pachov pečeného mäsa, vyprážaných hranoliek a sladených nápojov. Takto nás privítala kuchyňa Burger Kingu vo svojej prvej prevádzke na Slovensku v bratislavskom obchodnom centre Bory Mall. Zamestnanci boli pripravení na svojich miestach a vytvárali svoje prvé diela.

Zatiaľ len skúšobne pre novinárov. Verejnosť si ich mohla zakúpiť až podvečer. To bola pre mnohých škoda. Prví potenciálni zákazníci sa totiž zastavovali a chceli nakupovať.

Agresívna kampaň

Počas celej našej návštevy novootvorenej prevádzky bolo nad slnko jasné, kto je najväčším protivníkom Burger Kingu. Veľa napovedali všadeprítomné nápisy s kampaňou "prepáč mekáč“.

Pochopiteľne ide o etablovaného hráča McDonalds, ktorý na Slovensku pôsobí už 23 rokov. Burger King je známy aj svojou agresívnou kampaňou, ktorou chce so svojim hlavným konkurentom bojovať. To sa prejavuje aj kampaňou "prepáč mekáč".

Neúspech si nepripúšťa

Nový hráč na trhu chce do konca tohto roku otvoriť dve prevádzky. K Borom sa pridá aj bratislavský Avion. McDonald's ich má na Slovensku 30 s viac ako dvetisíc zamestnancami a Burger King má v pláne veľkosť siete dobehnúť.

Burger King sa na Slovensku pokúšal preraziť už pred siedmimi rokmi. Vtedy skončil fiaskom. Fastfoodový reťazec sa však opätovného neúspechu nebojí. Na Slovensko sa totiž vracia pod taktovkou najväčšieho nezávislého prevádzkovateľa reštaurácií. Ide o španielsky AmRest, ktorý u nás spravuje aj koncepty ako Starbucks či Pizza Hut.

Za chrbtom silný hráč

Burger King má aktuálne 17-tisíc reštaurácií po svete v 98 krajinách s 34 tisíckami zamestnancov. Denne ho navštívi 11 miliónov zákazníkov a jeho tržby v minulom roku predstavovali 1,22 miliardy dolárov.

Len pre porovnanie, konkurenčný McDonald's má celkovo 36-tisíc prevádzok v sto krajinách a jedenásť násobne viac zamestnancov. Denne ho navštívi 69 miliónov zákazníkov a jeho tržby majú klesajúcu tendenciu. V roku 2013 spoločnosť mala príjem na úrovni 28,1 miliárd dolárov. Tie klesli na minuloročných 22,8 miliardy.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.