Generálny riaditeľ Železníc Slovenskej republiky Martin Erdössy po dvoch rokoch končí vo funkcii. Ako dôvod svojho odstúpenia uviedol osobné dôvody.
„Po dôkladnom zvážení aktuálnej situácie som sa rozhodol odstúpiť. Mám ľudsky aj profesionálne svoju úroveň, ktorá je pre mňa dôležitá a ktorú by som si rád zachoval,“ zdôvodnil svoje rozhodnutie.
Železnice Slovenskej republiky aj Železničná spoločnosť Slovensko sú od septembra terčom kritiky pre viacero nebezpečných krízových situácií na železniciach. V priebehu mesiaca padlo trakčné vedenie, roztrhla sa súprava a horeli tri rušne.
Hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková po incidentoch hovorila, že zodpovednosť možno vyvodzovať, až keď sa potvrdí miera ich zavinenia na udalostiach. ŽSR sú totiž len správcom infraštruktúry, nie dopravcom.
Minister dopravy Árpád Érsek vedenie ŽSR a ZSSK odvolať odmietal. Tvrdí, že za desaťročia zanedbávanú infraštruktúru a vozidlový park súčasní manažéri štátnych podnikov nemôžu.
Neskôr v rozhovore pre HN povedal, že personálne obmeny zvažuje. „Minister môže len dohovoriť generálnemu riaditeľovi, čo treba napraviť alebo odstrániť. Keď vidím, že to nerobí, tak potom je na ministrovi, či odvolá generálneho riaditeľa,“ naznačil Érsek.
Nového generálneho riaditeľa ŽSR vymenuje minister dopravy na návrh Správnej rady ŽSR.
Pozrite si rozhovor s ministrom dopravy Árpádom Érsekom, kde hovoril aj o personálnych otázkach: