Zjednotenie pojmov o spotrebe na výrobkoch malo zabrániť plytvaniu potravinami. Výsledný efekt by bol však opačný.
Zmätení zákazníci v obchodoch často hľadia na obal produktu a premýšľajú, ktorým dátumom sa majú riadiť pri kúpe. Každý výrobok je totiž označený dvoma pojmami a dátumami. Niektorí pri nakupovaní dbajú najmä na dátum minimálnej trvanlivosti, ďalší zase berú do úvahy dátum „spotrebujte do“. Problémom je, že iba malá časť spotrebiteľov pozná rozdiel medzi pojmami, a preto často dochádza k situáciám, keď potraviny vyhadzujú v mylnej domnienke, že by pre nich mohli predstavovať zdravotné riziko. S riešením sa snažia prísť enviro- aj agrorezort. Zatiaľ sa však zdá, že formulácie, ktoré sú súčasťou stratégií na nasledujúce roky a ktoré sa týkajú tejto...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-16 22:00:00 - Feat.: - Title: Tesco ukázalo prvotné výsledky. V strednej Európe sa reťazcu nedarí, dole ho ťahá náš sused
02 - Modified: 2024-04-12 10:17:51 - Feat.: - Title: Revolúcia na tanieri. Je o geneticky modifikované potraviny záujem?
03 - Modified: 2024-04-14 22:00:00 - Feat.: - Title: Riaditeľ Nestlé pre HN: Zvýšeniu cien sa nevyhneme ani my. S vybranými produktmi sme sa museli rozlúčiť
04 - Modified: 2024-04-10 22:00:00 - Feat.: - Title: Opuchy, zhoršené dýchanie, tráviace ťažkosti, migrény, vyčerpanosť: Kedy nám jedlo robí zo života peklo?
05 - Modified: 2024-04-05 13:13:55 - Feat.: - Title: Ľudia sa po inflačnej kríze pustili do nákupov. Výrazné nárasty hlásia e-shopy aj hypermarkety