Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
17.12.2018, 00:00

Pre vodičov z okolia Bratislavy budú najbližšie roky ťažké

  • Po dokončení križovatky Triblavina sa stavebné stroje z Bratislavy a okolia nestiahnu.
  • Práve naopak, črtajú sa veľké dopravné projekty, ktorých dokončenie potrvá podľa odhadov vyše desať rokov.

Nový obchvat Bratislavy
Termín dokončenia: 2020 s výrazným meškaním
Nultý obchvat hlavného mesta je v súčasnosti najdiskutovanejšou stavbou v Bratislave. Zároveň ide aj o najväčší dopravný projekt v strednej Európe, ktorý prinesie kraju zhruba 60 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest. Takýto stavebný boom Bratislava nezažila od vzniku samostatného Slovenska. O obchvate sa však v uplynulých mesiacoch nehovorí pozitívne. Polícia prešetruje podozrenia z navážania odpadu pod stavbu diaľnice a zároveň sa črtá výrazné meškanie. S dokončením stavby španielske konzorcium aj rakúsky koncesionár stále rátajú v roku 2020. Jeden z najnáročnejších projektov – prestavba križovatky Prievoz – sa však stále nedostal ani do prvej zo siedmich fáz prestavby.

Osempruhová D1 po Senec
Termín dokončenia: 2023
Príprava na prvú etapu rozširovania diaľnice D1 prebieha už teraz – pri výstavbe križovatky Triblavina. Následne diaľničiari rozšíria dlhý úsek od bratislavských Vajnor po križovatku Triblavina a kratší úsek od Triblaviny po križovatku Blatné pri Senci. Celkovo sa táto prvá etapa rozširovania dotkne 14 kilometrov diaľnice. Okrem rozširovania nechá NDS zmodernizovať celú konštrukciu vozovky v dotknutom úseku a zdvihne časť diaľnice tak, aby vytvorila dopravné prepojenie medzi diaľnicami D1 a D4. S prácami by sa malo podľa odhadov NDS začať v druhej polovici roku 2019 a projekt chcú dokončiť v priebehu štyroch rokov.

Osempruhová D1 po Trnavu
Termín dokončenia: 2027
Keď sa v roku 2023 podarí rozšíriť diaľnicu na osem pruhov po Blatné, nasledovať bude zvyšných 20 kilometrov po Trnavu. Na rozdiel od úseku po Blatné, kde budú vodiči jazdiť po plnohodnotných štyroch pruhoch, od Blatného po Trnavu bude diaľnica pozostávať z plnohodnotných troch pruhov plus odstavného pásu, ktorý „zmizol“ v roku 2009. Vtedy ho totiž v rámci skapacitňovania diaľnice dočasne nahradili riadnym jazdným pruhom. Definitívne riešenie diaľnice D1 po Trnavu a návrat odstavného pásu je podľa skorších odhadov NDS záležitosťou zhruba deviatich rokov.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.