Tohtoročné teplé leto pivárom prialo. Ako to vyzeralo s predajom piva v obchodoch?
Na Slovensku pivo zažíva zlaté časy. Stojí za tým niekoľko faktorov, ale jeden z nich je neprehliadnuteľný – ľudia si totiž môžu dovoliť výrazne viac. Optimizmus v peňaženkách vidieť naprieč všetkými kategóriami. A keďže počasie tento rok pridalo dva letné mesiace navyše, myslím si, že budú prekonané historické hodnoty.
Ďalším faktorom je to, že pivovary, ktoré sú na Slovensku, odvádzajú naozaj dobrú prácu. Prestali sa sústreďovať na vlastné predaje a začali budovať komplexne celú kategóriu.
Predaj má teda stále rastúce tendencie?
Presné čísla ešte nemáme, ale myslím si, že nárast off-trade na Slovensku bude tento rok atakovať päť až šesť percent. Evidentné je, že plechovky stále hrajú prím. Slováci začínajú žiť inak. Dobiehajú západnú Európu v tom, že sa snažia byť aktívnejší, snažia sa viac cestovať, no zároveň aj viac pracujú. Čas, ktorý trávia niekde, kde im je dobre, je pre nich tak čoraz cennejší. Toto krásne kopíruje predaj tých plechoviek, ktorých predaj rastie práve preto, že sú také pohodlné.
Nedávno ste oznámili, že plánujete významnú investíciu práve do plechovkových liniek. Kedy bude linka hotová?
Táto investícia prebieha počas tohto roka a začiatkom budúceho. Na ďalšiu sezónu by sme už mali byť pripravení. Budeme schopní robiť tú najvyššiu kvalitu s maximálnym možným efektom na objem výroby.
Koľko by to malo prispieť do objemu vyrobeného piva?
V prepočte je to viac ako 30 miliónov plechoviek. Novou plechovkovou linkou zvýšime produkciu na 22-tisíc hektolitrov mesačne. Investícia nie je malá, je viac ako dva milióny eur, no aktuálne sme na 90-percentnej vyťaženosti. Odhadujeme, že budúci rok sa to zvýši ešte o päť percent.
Stúpa preda...
Zostáva vám 85% na dočítanie.