Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
12.02.2019, 00:00

Pri rozdeľovaní ciest nedomysleli peniaze

Na cesty nie sú peniaze, počúvajú vodiči každý rok. Problém treba hľadať aj vo financovaní krajov a samospráv.

Pri rozdeľovaní ciest nedomysleli peniaze
Zdroj: TASR/Branislav Račko

O približne 18-tisíc kilometrov ciest na Slovensku sa starajú štyria hráči. Delia si ich dve štátne inštitúcie, kraje a samosprávy. Najmä poslední dvaja aktéri sa často sťažujú, že súčasný systém je finančne neudržateľný a doplácajú naň hlavne motoristi a cestujúci. Štát žiadajú o pomoc, zatiaľ čo ministerstvo dopravy sa zaoberá vlastným problémom – ako zlúčiť správcov diaľnic, rýchlostných komunikácii a ciest prvej triedy.

Nedotiahnuté rozdeľovanie

Decentralizované spravovanie ciest nie je žiadnou slovenskou špecialitou. Existuje aj v iných krajinách a funguje. „Diaľnice boli vždy samostatná kapitola. Na Slovensku nastal zlom, keď boli v roku 2005 cesty druhej a tretej triedy delimitované na kraje, pričom cesty prvej triedy zostali Slovenskej správe ciest,“ povedal pre HN riaditeľ odboru dopravy Bratislavského kraja Michal Halabica. Tento krok priniesol problém, ktorý sa doteraz nepodarilo ú

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.