Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
15.02.2019, 00:00

Veľký brat. Kamery v obchodoch spoznajú váš vek i náladu

Pohlavie, vek, ale i to, či je zákazník spokojný a tovar sa mu páči, či je naopak, v zlej nálade, už dnes odhalia v priebehu pár sekúnd nové technológie bez toho, aby sa človek musel legitimovať.

Veľký brat. Kamery v obchodoch spoznajú váš vek i náladu
Zdroj: ALZA.SK

V „obývačke“ v sídle Microsoftu, ako modelovej predajni budúcnosti miestny IT-čkári hovoria, môžeme tieto technológie vidieť už dva roky. Teraz sa však začínajú zhmotňovať napríklad v showroomoch a automatizovaných predajniach internetovej jednotky Alza a vo vybraných predajniach ďalších reťazcov. Senzory a celý softvér, ktorý dáta spracúva, najskôr Alza testovala vo vlani otvorenom showroome v Maďarsku.


Na produktoch Microsoftu a Hewlett Packard sú inštalované interaktívne displeje, ktoré rozoznávajú pohlavie a vek zákazníka. „A podľa toho mu zobrazí adekvátnu individuálnu reklamu od počítačových hier pre deti, notebookov pre študentov až po tlačiarne na tlač fotografií z dovolenky,“ opisuje za tvorcov riešení Martin Rys

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.