Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
25.02.2019, 00:00

Ľudia pracujúci v doprave starnú a nových je málo

Deti vracia na dopravné školy motivujúce štipendium a záruka práce v známych firmách.

Ľudia pracujúci v doprave starnú a nových je málo
Zdroj: HN/ Peter Mayer

Zamestnanci v doprave sú čoraz starší. Náhrada zo škôl prichádza veľmi pomaly. Tento problém sužuje tak dopravcov na cestách, ako aj na koľajniciach. V štátnych železničných podnikoch chýbajú najmä rušňovodiči a kvalifikovaní technickí pracovníci.


Firmy starnú
Priemerný vek zamestnancov nákladného prepravcu ZSSK Cargo je 47 rokov. „Najviac zamestnancov evidujeme vo vekovom intervale 50 až 62 rokov, čo predstavuje 51 percent z celkového počtu zamestnancov,“ povedala hovorkyňa spoločnosti Silvia Kuncová. Čísla naznačujú, že ak si firma nepodchytí dosť mladých, najneskôr do 15 rokov bude na dôchodku polovica jej súčasných zamestnancov. Len v prípade Carga ide o 2 799 ľudí. Veľmi podobná situácia panuje u štátneho osobné dopravcu. Podľa výročných správ oboch firiem rastie každý rok najdynamickejšie skupina zamestnancov, ktorá je staršia ako 62 rokov.


Štát sa snaží kritický vývoj na železnici zvrátiť aj li

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.