Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
04.03.2019, 00:00

V hre je dobré meno vlakovej dopravy. Na 160-ku vlakom čakáme dve dekády

Ani na tých najvyťaženejších tratiach vlaky často nemôžu jazdiť rýchlejšie ako stovkou.

V hre je dobré meno vlakovej dopravy. Na 160-ku vlakom čakáme dve dekády
Zdroj: Marek Kmeť

V modernizácii železníc zaostávame. Kým v niektorých zo susedných štátov 160-kilometrová rýchlosť vlakov už nie je žiadnym luxusom, u nás sa túto métu snažíme dosiahnuť dve desaťročia. Na severnej trati medzi Bratislavou a Košicami sa Slovensku zatiaľ nepodarilo plynule zmodernizovať ani úsek od hlavného mesta po Žilinu. Aktuálne železničiari pracujú na trati medzi stanicami Púchov a Považská Teplá.

Po koľajniciach v pôvodnom stave jazdia vlaky rýchlosťou sto, výnimočne 120 kilometrov za hodinu. Najpomalšie sú práve na východe Slovenska. Železnice Slovenskej republiky ubezpečujú, že práce sa čoskoro po

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.