Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
05.03.2019, 00:00

Väčšina diaľnic na Slovensku mešká. Nový zákon môže ušetriť roky

Za meškajúce diaľnice môže aj fakt, že priority štátu sa menia tak často ako ministri dopravy.

Väčšina diaľnic na Slovensku mešká. Nový zákon môže ušetriť roky
Zdroj: TASR/Erika Ďurčová

Na Slovensku meškajú dve tretiny rozostavaných diaľnic. Problémy s dodržaním zmluvných termínov sú v súčasnosti najmä na severe Slovenska.

Dôvody? Stavebné firmy najčastejšie skloňujú geológiu, ministerstvo dopravy zasa výkupy pozemkov a spory s aktivistami.

O meškaní výstavby tunela Višňové sme sa rozprávali s riaditeľom Výskumného ústavu dopravného Ľubomírom Palčákom:

Problémom sa dá predísť

Ukážkovým príkladom je diaľnica pri Ružomberku, kde najprv výstavbu zablokovali zosuvy pôdy a potom občania. Výsledok: päťročné meškanie.


Prvý problém sa podľa odborníka dá riešiť dôkladnejšou prípravou na strane štátu. „Geologické prieskumy bývajú často veľmi staré. Kým sa začne stavať, majú šesť alebo sedem rokov, čo sa v konečnom dôsledku prejavuje v oneskorení výstavby a v jej predražovaní,“ povedal pre HN Dalibor Trebichalský z Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.