Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
13.03.2019, 00:00

Samoobsluhe sa darí. Reťazce ju rozšíria ​

Tento rok si budú môcť tovar sami nablokovať už aj zákazníci obchodných reťazcov Billa a Terno.

Samoobsluhe sa darí. Reťazce ju rozšíria  ​
Zdroj: Billa

Zákazníci majú dnes pri platbe v obchode väčšinou na výber z dvoch možností: buď sa postavia do radu ďalších zákazníkov, ktorí čakajú, kým im tovar nablokuje pokladník, alebo sa obslúžia sami pri samoobslužnej pokladnici.


Kým prvú skupinu čakanie v rade často znervózňuje, druhá má nákup spolu s platením vybavený za pár minút. S tovarom príde do zóny so samoobslužnými automatmi, naskenuje čiarové kódy položiek, vyberie si spôsob platby, zaplatí a opustí obchod. „Väčšina ľudí, ktorí zvládajú prácu v týchto pokladniciach, uprednostňuje takéto platenie pred štandardným státím v rade pri klasickej pokladnici,“ potvrdzuje trend maloobchodný analytik Ľubomír Drahovský. Možnosť samoobsluhy pri platení dnes ponúka Jednota, Tesco, Metro, Kaufland, ale aj menšie potraviny Yeme. Už čoskoro by sa k nim však mali pridať aj ďalší veľkí hráči.


Zaostáva už len Lidl
Samoobslužné pokladnice sú súčasťou slovenského trhu už takmer 10 rokov. Ako prvé na Slovensku s nimi prišlo Tesco, ktoré dnes s počtom 560 pokladníc patrí medzi lídrov.


„Zákazníci si naše samoobslužné pokladnice obľúbili, aktívne ich využívajú a ich počet plánujeme zvyšovať,“ uvádza Lucia Poláčeková, PR manažérka Tesca. Zároveň dodáva, že až 40 percent nákupov realizujú zákazníci Tesca práve prostredníctvom t

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.