Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
09.04.2019, 00:00

Bolt: Nový cestný zákon prinesie riziko

Roman Sysel, country manažér Taxify pre Slovensko a Česko, vysvetľuje, že pre spoločnosť je u nás teraz prvoradé prispôsobiť sa novele o cestnej premávke, až potom môže uvažovať o ďalšej expanzii. Vítajú každú konkurenciu na slovenskom trhu a svojho postavenia či už vzhľadom na Uber alebo inú platformu sa neobávajú.

Bolt: Nový cestný zákon prinesie riziko
Zdroj: Bolt

Taxify sa začiatkom marca zmenil na Bolt. Čo treba hľadať za touto zmenou?
Spoločnosť začala pred piatimi rokmi, keď sme ešte mali softvér, ktorý slúžil taxispoločnostiam ako taxidispečing. Od toho sa odvíjal aj názov Taxify, keďže bola na taxislužby jasne cielená. Naša spoločnosť prešla odvtedy dlhú cestu a rozšírili sme sa napríklad do Afriky. Od dispečingu sme prešli k poskytovaniu softvéru samotným vodičom a od klasických vodičov aj k súkromným, ktorí sú bez taxametrov.


Aké ďalšie inovácie nasledovali?
V Afrike sme prešli aj na motorky, vo Francúzsku sme zas zaviedli elektrické kolobežky a ich požičiavanie. To už boli prvé veci, ktoré nám hovorili, že názov Taxify nie je ideálny a v niektorých prípadoch môže byť až zavádzajúci. Nedávno sme tiež oznámili, že by sme sa chceli posunúť do oblasti doručovania jedál, čo s taxislužbou už tiež nemá nič spoločné. Celkovo sa vnímame ako platforma, ktorá sa zameriava na mestskú mobilitu.


Čo nový názov znamená?
Názov Bolt je určite vhodnejší než názov Taxify, pod ktorým niektorí videli optimalizáciu daní, iní zase taxislužbu. Chceli sme nejaký neutrálny názov, ktorý je rýchly, svižný a medzinárodný. Bolt znamená v angličtine blesk, a taký aj máme z našej služby pocit. Zároveň symbolizuje elektrifikáciu, čo je ďalší silný trend v našich službách. Začali sme elektrickými kolobežkami a myslím si, že toho bude viac a viac. Premýšľanie o zmene názvu nastalo už pred dvomi rokmi, keď sme sa odchýlili od pôvodnej myšlienky. Nejaký čas potom trvá proces získavania ochranných známok, na čo sme čakali takmer rok.


Avizovali ste teda aj rozširovanie služieb. Kedy by na Slovensku mohli odštartovať?
V tejto chvíli nevieme komentovať presný termín spustenia. Teraz naberáme ľudí, ktorí budú mať nové služby na starosti. Ani na Slovensku, ani v Česku ich však neplánujeme zaviesť medzi prvými krajinami. Náš dlhodobý plán však je, že k zmenám chceme pristúpiť na všetkých trhoch, v ktorých pôsobíme.


Je pre vás Slovensko dôležitý trh?
Áno. Určite by Slovensko nemalo zostať pozadu. Rozšírili sme sa už do siedmich miest a plánujeme ďalšie rozširovanie našej služby, aby sme ju poskytli čo najväčšiemu počtu obyvateľov.


Do ktorých miest plánujete ďalšiu expanziu?
V tejto chvíli sa intenzívne zameriavame na to, aby sme pomohli našim používateľom-vodičom, aby bez problémov a čo najjednoduchšie prešli na nový zákon. Je to pre nás priorita. Hneď ako sa to stane, tak budeme plánovať aj ďalšiu expanziu. Logicky pôjdeme najprv do väčších miest. Slovensko nie je až také veľké a každý si tak vie predstaviť, kam budeme smerovať ďalej.


Od 1. apríla platí novela zákona o cestnej doprave, ktorá fungovanie alternatívnych taxislužieb upravuje. Hovorí sa preto aj o tom, že by sa mohol vrátiť Uber. Ako vnímate návrat konkurencie?
Nebudeme to úplne komentovať, nemáme totiž detailné informácie. Uber na Slovensku bol, potom sa však ukázalo, že t

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.