Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
11.04.2019, 00:00

Tovar sa častejšie vozí vlakom, v kamiónoch chýbajú šoféri

Tovar sa častejšie vozí vlakom, v kamiónoch chýbajú šoféri
Zdroj: Dreamstime

Minuloročné obdobie prialo všetkým druhom dopravy. Len kamióny jazdili za hranice menej. Časť zákaziek totiž preberá nákladná doprava na železnici. Prepravné odbory zažili v minulom roku nevídaný rast. Zvýšili sa počty cestujúcich na železnici aj v autobusoch. Významné oživenie zažíva podľa štatistík ministerstva dopravy aj nákladná železničná doprava, ktorá od kamiónov preberá časť prepravy za hranice.


Hoci presun tovaru z kamiónov na železnici podporujú všetky európske štáty vrátane Česka, nestojí za súčasným trendom úspech dopravnej politiky, ale oveľa prozaickejšia vec. Firmám totiž došli šoféri kamiónov. „Časť kamiónovej prepravy do Hamburgu sa teraz presúva na železnici. Na rozdiel od vodiča kamiónov, ktorý odvezie jeden kontajner alebo jednu súpravu, má vlak kapacitu 46 štyridsaťstopových kontajnerov, alebo 92 dvadsaťstopových. Jeden vlak tak nahradí rádovo päťdesiat nákladných áut,“ povedal MF DNES Pavel Kanka zo spoločnosti METRANS, ktorá sa špecializuje na kontajnerovú prepravu.


Dobrý i zlý rok
Nákladné vlaky vlani celko

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.