Podnik na výrobu minerálok sa v minulosti tešil aj finančnej podpore zo strany štátu a uspel i v získavaní eurofondov.KLÁŠTORNÁ
StoryEditor

Kofola obnovuje výrobu Kláštornej. Investícia dosahuje niekoľko miliónov

16.04.2019, 14:59
Autor:
TASRTASR
K výrobe Kláštornej sa vrátilo niekoľko pôvodných zamestnancov závodu.

Spoločnosť Kofola ČeskoSlovensko v utorok oficiálne prezentovala spustenie výroby minerálnej vody Kláštorná Kalcia vo výrobnom závode v Kláštore pod Znievom v okrese Martin.

Podľa generálneho riaditeľa firmy Kofola, v Česku a na Slovensku Daniela Buryša dosiahla investícia niekoľko miliónov eur.

"Začíname z nuly, závod niekoľko rokov vôbec nevyrábal. V tejto chvíli je v ňom šesť zamestnancov a ako bude rásť, bude rásť aj počet zamestnancov. Máme logistickú výhodu, že náš závod v Rajeckej Lesnej je neďaleko. Takže si budeme s pracovníkmi v prvej chvíli pomáhať. Najskôr musíme zaplniť výrobnú kapacitu závodu. Budeme veľmi spokojní, keď sa dostaneme na kapacitu 20 miliónov fliaš ročne," uviedol Buryš.

"Keď sme prvýkrát vstúpili do výrobného závodu, vyzeralo to tam takmer ako počas obednej prestávky v roku 2015. Výrobné linky síce nebežali, ale vyzerali funkčné, priestory boli udržiavané a čakali na správneho investora, ktorý im vdýchne nový život. Aj preto sme verili, že s našou skúsenosťou s tradičnými aj novými slovenskými značkami dokážeme s Kláštornou odštartovať ďalší úspešný príbeh," povedal generálny riaditeľ skupiny Kofola ČeskoSlovensko Jannis Samaras.

K výrobe Kláštornej sa vrátilo niekoľko pôvodných zamestnancov závodu. Medzi nimi aj Peter Legéň, zodpovedný za výrobu Kláštornej už v roku 1998 a v súčasnosti vedúci prevádzky vo výrobnom závode v Kláštore pod Znievom.

"Ľudia stále verili, že sa obnoví výroba. Videli sme, aká technológia tu je, a hlavne ten vrt. Verili sme, že niekto príde. Ak už nie z dôvodu technológie, tak z dôvodu vrtu, pretože patrí medzi najvýdatnejšie na Slovensku. Po prevzatí závodu sme naplánovali servisné kroky postupného oživovania jednotlivých zariadení linky a následne sa začalo s ich realizáciou," doplnil Legéň.

Marketingový manažér Kofola ČeskoSlovensko Pavol Chalupka dodal, že výsledkom niekoľkých mesiacov intenzívnej práce nielen vo výrobe je sýtená a jemne sýtená Kláštorná Kalcia v úplne novej fľaši od uznávaného dizajnéra Martina Turzíka.

„Som hrdý na to, že fľaša Kláštornej Kalcia má unikátny dizajn. Návrh Martina Turzíka sme vybrali z desiatok iných a veríme, že aj vďaka fľaši získame u spotrebiteľa pozornosť i zapamätateľnosť. Navyše, Kláštorná Kalcia bude prvá masovo predávaná voda v ČeskoSlovensku, ktorej všetky fľaše sú vyrobené z 50 % recyklovaného plastu,“ vysvetľuje Pavol Chalupka, marketingový manažér, Kofola ČeskoSlovensko.

01 - Modified: 2023-12-08 12:34:44 - Feat.: - Title: Majiteľ Kofoly pre HN: Namiesto toho, aby vláda šetrila na výdavkovej strane, zdaňuje tých, čo fungujú 02 - Modified: 2023-09-11 08:16:03 - Feat.: - Title: TV reklama: Najvyššie body získal Láskyplný piatoček 03 - Modified: 2023-08-07 22:00:00 - Feat.: - Title: Smäd hasíme čoraz drahšími sladenými nápojmi. A zisky československej legendy aj konkurencie z USA idú nahor 04 - Modified: 2023-05-17 07:50:52 - Feat.: - Title: Kofola a Mattoni 1873 vstupujú do slovenskej firmy, investujú do recyklácie PET fliaš 05 - Modified: 2022-12-27 12:10:30 - Feat.: - Title: Legendárna československá značka takmer zanikla. Na nohy ju opäť postavila rodina Samarasovcov
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
19. apríl 2024 18:38