Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
26.04.2019, 00:00

Únia tlačí náš priemysel v ústrety Ázii

Do čoho nás Európska únia tlačí, je to, aby sme kupovali batérie z Číny. A batéria v elektromobile tvorí 40 percent celkovej pridanej hodnoty, tvrdí v rozhovore pre HN predseda predstavenstva francúzskeho koncernu Groupe PSA Carlos Tavares.

Únia tlačí náš priemysel v ústrety Ázii
Zdroj: HN/Pavol Funtál

V roku 2016 ste rozhodli, že sa výroba v Trnave bude orientovať výhradne na B segment, teda na malé SUV. Ako ste s ňou spokojný?
Aktuálne veľmi. Dôvodom je, že všetky dôležité ukazovatele výroby sa zlepšujú. Rok za rokom. Medzi ne patrí počet vyrobených vozidiel, ich kvalita, cena produkcie. Vyplýva z toho, že fabrika rozumie potrebe vyššej výkonnosti. Manažment robí správne rozhodnutia, tímy v rámci výrobného centra ho podporujú a vzťahy s koncernom sú veľmi dobré. Každý rozumie tomu, že jediná vec, ktorá nás na trhu ochráni, je výkonnosť. Ak sa totiž budeme sústrediť na vyššiu výkonnosť, vždy budeme v pozícii, ako keby sme medzi sebou začali bojovať. Takže ak to zhrniem, robíme správne rozhodnutia, čo ma veľmi teší.

Sú dobré výsledky zároveň dôvodom, prečo ste sa tu rozhodli vyrábať prvý koncernový elektromobil?
Určite. Vždy sa pri umiestňovaní nových produktov rozhodujeme na základe funkčnosti a schopnosti výroby. Dôležitá je aj kvalita a cena. To je práve dôvod, prečo sme sa na Slovensko rozhodli umiestniť nové vozidlo Peugeot 208 vrátane čisto elektrickej verzie, ktorá bola úspešne predstavená na autosalóne v Ženeve.

Môžeme očakávať príchod ďalších čisto elektrických vozidiel?
Všetko je možné. Aktuálne sa však musíme sústrediť na Peugeot 208. Za týmto modelom je totiž kus práce, ktorá sa neskončila. Fabrika sa stále pripravuje na spustenie jeho výroby. Aktuálne vyrábame prvé testovacie vozidlá. Stále musíme odviesť množstvo práce, aby sme sa uistili, že v nasledujúcich mesiacoch prebehne všetko v poriadku. Prvoradá je kapacita produkcie, potrebná kvalita a následne môžeme odštartovať výrobu. Máme pred sebou šesť alebo sedem rokov plnej produkcie, takže máme ešte množstvo práce pred sebou. Tú musíme vykonať ešte predtým, ako začneme premýšľať o ďalšom produkte. Ale ak bude dostatok kapacít, všetko je možné.


Peugeot 208 je jedným z prvých čisto elektrických vozidiel v rámci koncernu. Plánujete ich viac?
Omnoho viac. Teraz sme predstavili prémiový model DS3 Crossback, čo je elektrická verzia v rámci SUV B-segmentu. Elektromobil je z dielne dcérskej výroby DS, takže Peugeot 208 stojí na rovnakej platforme. V rámci elektromobility sa plánujeme posunúť vpred. Do roku 2025 by malo byť sto percent nosných modelov v rámci všetkých piatich značiek koncernu – Peugeot, Citroën, DS a Opel, Vauxhall – elektrifikovaných. Do roku 2021 by to malo byť pri zhruba polovici modeloch.

Prvý elektromobil v Trnave

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.