Na konferencii Doprava 2019 diskutovali aj (zľava) Peter Mozolák, Jan-Eike Andresen, Ann-Christin Richter a Ivan Rusko.HN Pavol Funtál
StoryEditorŠtát podporí nákup ťahačov na plyn, pre firmy sú drahé
Dopravcovia budú musieť prejsť na alternatívny pohon, zákazníci za ekológiu zatiaľ platiť nechcú.
Nákladnú dopravu čakajú roky plné zmien a firmy budú musieť pristúpiť k radikálnym rozhodnutiam. Európska únia si totiž dala za cieľ znížiť do roku 2030 emisie v tomto sektore o 30 percent a podnikatelia tak budú musieť nájsť alternatívu k dieselu. Nebudú to však mať jednoduché, ako totiž upozornil na HN konferencii Doprava 2019 Matthias Maedge z Medzinárodnej organizácie cestnej dopravy, trh zatiaľ neponúka žiadnu plnohodnotnú náhradu.
Dvojnásobná cena
Diesel totiž v porovnaní s elektrobatériami, ale aj s CNG či LNG, dokáže z oveľa menšieho objemu vyprodukovať veľké množstvo energie. To sa ukázalo aj v roku 2017, keď Elon Musk predstavil elektroťahač Tesla Semi. Mal mať dojazd až do 800 kilometrov, ako však upozornili odborníci, jedno vozidlo by na jedno nabitie spotrebovalo toľko elektriny, ako spotrebuje štyritisíc domácností za jednu hodinu. Práve preto sa aj dopravcovia na včerajšej konferencii zhodli,...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-03-22 17:00:00 - Feat.: - Title: Konkurzy stúpli na Slovensku na historické maximum. Najväčší úpadca v pyramídovej schéme utopil 50 miliónov
02 - Modified: 2024-03-15 13:33:00 - Feat.: - Title: Krok Bruselu do slovenských daní je cez čiaru, varuje biznis a žiada zmenu sporného návrhu
03 - Modified: 2024-03-10 12:12:25 - Feat.: - Title: Na Slovensku hrozí firmám zvýšené riziko konkurzov. Minulý rok zasiahnuté podniky zamestnávali 1600 ľudí
04 - Modified: 2024-03-02 17:53:30 - Feat.: - Title: Počet firemných insolvencií vo svete môže tento rok vzrásť takmer o desatinu
05 - Modified: 2024-02-24 16:18:00 - Feat.: - Title: Drvivá väčšina spoločností nemá pripravené rozpočty na tento rok, môžu ušetriť na nákladoch