Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
02.05.2019, 00:00

Súmostie ponad Dunaj bude dlhé tri kilometre. Pri Bratislave je jedno z najväčších stavenísk v strednej Európe

Ponad unikátny riečny ekosystém a významné hniezdisko vtákov sa už dnes týči masívna oceľová konštrukcia posuvnej skruže.

Na južnom ťahu do hlavného mesta plynie čas pomaly – obzvlášť v rannej špičke. Plynulá jazda stoviek motoristov smerujúcich za každodennými povinnosťami sa nezriedka zastaví v súvislej kolóne viac než 10 kilometrov pred vjazdom do Bratislavy.

Nervózny a zúfalý pohľad neraz zablúdi na rozsiahle stavenisko pretínajúce žlté polia kvitnúcej repky. Práce na výstavbe jedného z najväčších infraštruktúrnych projektov v Európe, rýchlostnej cesty R7, napojenej na vonkajší diaľničný obchvat D4, sú v plnom prúde.

Tony ocele nad lužným lesom
Výstavbe musí ustúpiť aj príroda. Viac než päť kilometrov budúcej diaľnice vedie cez chránené územie európskeho významu Biskupické luhy. Brehy Dunaja a jeho ramien budú po dokončení projektu spojené jedným z najdlhších európskych súmostí.

Ponad unikátny riečny ekosystém a významné hniezdisko vtákov sa už dnes týči masívna oceľová konštrukcia posuvnej skruže. „Toto je jedno z najväčších technologických zariadení na svete. Podobné, o trochu väčšie, existuje len jedno,“ rozpráva o 1 300 tonovom kolose profesor Ľudovít Naď, s ktorým staviteľ projekt konzultuje.

Nenechajte sa obmedzovať.

Tento článok je exkluzívnym obsahom Hospodárskych novín. Pokiaľ chcete získať neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu hnonline.sk, predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.