Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
03.05.2019, 00:00

Generálny riaditeľ Mercedes-Benz Slovakia pre HN: Ľudia menia autá čoraz častejšie

Momentálne rozhodne nemôžeme hovoriť o situácii, keď nastal úplný boom v predaji vozidiel. Čo sa týka nášho segmentu, máme relatívne stabilnú klientelu, tvrdí pre HN Stephan Moebius, generálny riaditeľ Mercedes-Benz Slovakia.

Generálny riaditeľ Mercedes-Benz Slovakia pre HN: Ľudia menia autá čoraz častejšie
Zdroj: HN Peter Mayer

Začiatkom tohto roka ste sa stali generálnym riaditeľom spoločnosti Mercedes-Benz Slovakia. S akými plánmi a očakávaniami ste do tejto pozície nastúpili?
Na jednej strane má Mercedes-Benz na Slovensku už dlhé roky vybudovanú stabilnú značku, čo je pre nového manažéra bezpochyby výhoda a zároveň zaujímavá výzva. Na druhej strane musím hľadať rovnováhu medzi tým, čo zotrvá, a novými prvkami. Samozrejme, pri všetkom sa budem zameriavať na veci, ktoré vychádzajú z celosvetovej stratégie koncernu Daimler.

Spomínali ste nové prvky. Môžete byť konkrétnejší?
Bude to napríklad vývoj nášho produktového portfólia od áut s klasickými spaľovacími motormi k hybridom či k elektromobilom. To je rozhodne jedna z oblastí, na ktoré sa budem koncentrovať, keďže práve teraz nastal čas na tieto zmeny. Druhou oblasťou je ďalší vývoj retailu v automotive biznise.

Dajú sa teda čakať veľké zmeny pri predaji vozidiel Mercedes?
Pre nás ako importéra značky do krajiny je životne dôležité, aby sme v rýchlo sa rozvíjajúcom prostredí maloobchodných procesov plnili očakávania zákazníkov v najvyššej možnej miere. Prirodzene, v tomto biznise existuje veľmi veľa vecí, ktoré sú za vyše 130 rokov existencie značky stabilné a budeme v nich pokračovať.


V spoločnosti Mercedes-Benz pracujete viac ako 32 rokov, vašou poslednou manažérskou zastávkou bola Južná Afrika. Prečo ste si teraz vybrali práve Slovensko?
Moja manažérska cesta je dosť rôznorodá, odpoveď na vašu otázku je však jednoduchá. Centrála spoločnosti minulý rok oznámila, že sa uvoľnila funkcia generálneho riaditeľa na Slovensku. Oslovili ma, či mám záujem. Príliš dlho som o tom nemusel premýšľať. V skutočnosti to bolo rýchle rozhodnutie a moja odpoveď znela – áno.

Takže ste ani na chvíľu nezaváhali?
Nie, pretože miesta generálneho riaditeľa vo svete sú veľmi limitované. Keď vám jedno z nich ponúknu, tak je to veľká česť a obrovská výzva. Môžete budovať tím, retailovú sieť a posúvať značku vpred. Bol som rád za túto ponuku a veľmi rýchlo som ju prijal.

Zrejme jedným z dôvodov bolo aj to, že Slovensko je podstatne bližšie k vášmu nemeckému domovu než Južná Afrika...
Áno, samozrejme. Počas svojej vyše 30-ročnej kariéry som sa pohyboval po manažérskych postoch vo viacerých krajinách. Nebolo mojím primárnym záujmom vrátiť sa späť do Európy. Keď však dostanete takúto ponuku na Slovensku, tak v nej vidíte množstvo benefitov. Súvisia napríklad s krátkym časom cestovania, ktorý potrebujete, aby ste videli svoju rodinu, príbuzných a známych. Zároveň som bol šťastný, že práve na Slovensku budem môcť nájsť európsky spôsob myslenia.

Dá sa povedať, že ste na Slovensku našli svoj druhý domov?
Povedzme, že vzorce správania na Slovensku sú pre mňa menej prekvapujúce než v niektorých iných krajinách, kde sa musíte vzdať svojich vlastných zvyklostí a prispôsobiť sa mentalite domácich. Jednoducho, aby ste tam mohli efektívne fungovať, musíte využívať ich zvyky. Takže áno, na Slovensku sa skutočne cítim ako doma, najmä keď to porovnám so skúsenosťami z predchádzajúcich rokov.

V ktorých ďalších krajinách okrem Južnej Afriky a teraz Slovenska ste v minulosti pôsobili?
Takmer polovicu obdobia mojej kariéry som strávil v zahraničí. Pôsobil som v krajinách po celom svete. Mal som príležitosť pracovať ako šéf predaja v Argentíne. Potom som šiel do Thajska, kde som riadil predaj a marketing na úseku osobných áut. Odtiaľ som prešiel do Indonézie, kde som vykonával rovnakú funkciu ako v Thajsku.

Potom ste sa vrátili do Južnej Ameriky...
Áno, s

Nenechajte sa obmedzovať.

Tento článok je exkluzívnym obsahom Hospodárskych novín. Pokiaľ chcete získať neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu hnonline.sk, predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.