Vrátili ste sa z Ruska, v júli plánujete do Moskvy ďalšiu cestu, tentoraz aj so slovenskými podnikateľmi. O koho konkrétne pôjde?
Rovno, keď ich poviem, tak ich obvinia z toho, že idú s Dankom do Ruska. Robíme na tom s Klubom 500 a ide mi o to, aby to boli výkonní manažéri.
Pôjde aj predseda združenia Vladimír Soták?
Neviem ešte, či pôjde s nami. Podobne chodia podnikatelia aj s českým prezidentom Zemanom, a naposledy boli napríklad v Číne. Neriešim to podľa mien, ale podľa toho, či sa ten daný segment môže v Rusku na trhu chytiť. Myšlienka je taká, že v Rusku je možnosť rôznych daňových úľav a investičných stimulov. Sú tam veľké medzinárodné konferencie, kde sa predbiehajú podnikatelia, naposledy tam Mercedes otvoril veľkú fabriku. S ruským ministrom priemyslu Denisom Manturovom, ktorý je môj priateľ, pripravil prezentáciu, na ktorú môžu ísť aj slovenskí bankári a aj podnikatelia. Viem ich zobrať so sebou zhruba desať. V rámci tej cesty by som mal ísť na parlamentné zhromaždenie, týchto ľudí uvediem na ministerstvo priemyslu a mali by tam mať prezentáciu, kde a za akých podmienok sa dá v Rusku investovať. A o čo majú Rusi záujem. Takže to môžu byť aj niektorí zástupcovia podnikateľských kruhov, ktorí spájajú, nemusia to byť konkrétne firmy. Ešte na tom pracujem, no malo by to byť asi 3. júla. Na parlamentnom zhromaždení budú šéfovia všetkých parlamentov.
Spomínali ste, že tam zoberiete aj niekoho z automobilového priemyslu. Pôjde o veľkých hráčov ako KIA, Jaguar, Volkswagen a podobne?
No, to nie. Taký Volkswagen mňa nepotrebuje, on tam sám má svoje aktivity, napríklad nový šéf Volkswagenu v Bratislave je človek, ktorý tam dlhé roky žil.
Ako ste to teda mysleli?
Pri sťahovaní automobilového priemyslu sa tu vytvorilo množstvo slovenských firiem, ktoré robia dizajn alebo robia montáže. Títo ľudia a firmy budú musieť do budúcnosti hľadať uplatnenie. Automobilový priemysel sa bude určite sťahovať do Ruska, pretože Európska únia si vymyslela veľmi rýchlo emisné normy a povedali si, že idú likvidovať výrobu automobilov, pretože všetci budeme jazdiť na elektromobiloch, čo považujem v Európe za absolútne šialenstvo. Títo ľudia, ktorí tu u nás pracujú, môžu stratiť svoju prácu. V kontexte toho, že tam napríklad odíde veľký výrobca automobilky, títo naši ľudia sa tam dokážu v...
Zostáva vám 85% na dočítanie.