Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
20.05.2019, 00:00

Vallo o parkovacej politike: Nevieme to urobiť tak, že všetci budú šťastní. Ale reagujeme na nárast áut

Parkovaciu politiku odmietla Vrakuňa aj Staré Mesto. Primátor hlavného mesta Matúš Vallo v rozhovore pre HN tvrdí, že hľadajú kompromis.

Predstavili ste novú parkovaciu politiku v hlavnom meste. Staré mesto a Vrakuňa ju odmietli. Bude sa projekt prerábať?
Poslanci dali dôležité pripomienky. Myslím, že na viacero pripomienok, najmä čo sa týka Vrakune, vieme odpovedať veľmi promptne. A čo sa týka Starého mesta, sú určite veľmi dôležitým partnerom v parkovacej politike. Oni ju nejakým spôsobom už majú, takže sú veľmi opatrní. Budeme sa naďalej pokúšať o kompromis. Mali sme pocit, že sme ten kompromis ponúkli a že sme dohodnutí. Ukázalo sa, že realita je iná. Rozumiem, že to tempo je rýchle, rozumiem ich obavám.

Tvrdia, že im chýbajú analýzy, že ten projekt nie je dopracovaný. Je nedopracovaný?
S tým nesúhlasím, myslím si, že odpovedá na všetky otázky. Môžeme robiť ďalšie analýzy za desiatky a státisíce eur, môžeme to posunúť o rok, o dva, no nikam sa nedostaneme. Parkovanie a doprava sú v Bratislave problém. Náš názor je, že musíme začať okamžite. Treba povedať, že zavedeniu každej zóny bude predchádzať analýza lokálnych pomerov, lokálneho počtu parkovacích miest a áut.

Nebola teda parkovacia politika z vašej strany málo odkomunikovaná, keď s ňou majú mestské časti problém?
Je to možné. Máme päťčlenný tím, ktorý komunikuje v podstate neustále. Túto vec vysvetľujeme. Bol som tiež na mnohých stretnutiach, organizujeme aj stretnutia s verejnosťou. Zatiaľ som absolvoval štyri a sú to veľmi dobré diskusie. Je možné, že napriek tomu, že s pani starostkou Starého Mesta (Zuzanou Africhtovou – pozn. red.) som sa stretol už veľakrát, s jej poslancami to nebolo odkomunikované dostatočne.


Hovoríte, že je možný kompromis. Aký bude?
Sme veľmi blízko finálnemu riešeniu. Čakáme ešte, samozrejme, na verejnosť, ktorá oficiálne začne pripomienkovať parkovaciu politiku 22. mája, keď ju vyvesíme v legislatívnom procese. Avšak verejnosť to pripomienkuje od prvého dňa, máme vyše dvetisíc pripomienok.


Na stretnutí s Petržalčanmi ste povedali, že pri rezidenčných kartách pôjdete s cenami dolu. Prečo?
Predložili sme návrh, ktorý sa môjmu tímu zdal príliš slabý. Mne sa zdalo, že to je návrh, ktorý by mohli Bratislavčania akceptovať.


Príliš slabý v čom?
Oproti európskym mestám, s ktorými sa porovnávame, sú ceny nízke. No my nemôžeme z nuly skočiť na takúto úroveň. To znamená, že hľadáme riešenia, ktoré sú akceptovateľné.


Namiesto 49 eur to bude 39 eur za prvé auto?
Pred m

Dočítajte článok teraz len za 1 cent

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.