Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
23.05.2019, 00:00

Reťazce menia receptúry potravín. Chcú menej cukru i soli

Reťazce menia receptúry potravín. Chcú menej cukru i soli
Zdroj: Reuters

Tuzemské obchodné reťazce Lidl, Kaufland či Tesco menia receptúry potravín vlastných značiek. Znižujú podiel cukru, soli i tuku. Reagujú tak na rastúci záujem o zdravšie potraviny aj všeobecne na kritiku stravovacích návykov zo strany výživových poradcov. Česi konzumujú dvakrát viac cukru a trikrát viac soli, než by mali.

Ak máte v špajze minuloročné cereálie z Lidla a v mrazničke zmrzlinu, možno sa vám bude zdať, že chutia inak ako rovnaké výrobky s tohtoročným dátumom. Nie náhodou. Nemecký diskont začal vlani s plošnou inventúrou potravín vlastných značiek s cieľom znížiť do roku 2025 obsah cukru a soli v priemere o pätinu oproti roku 2018.

Receptúry v nasledujúcich rokoch prepíše pri tisícoch položiek privátnych značiek. Cukor a soľ v potravinách, ktorých nadspotrebu pranierujú výživoví experti, obchodníci zatiaľ redukovali v niektorých výrobkoch. Okrem zmrzlín došlo k zmenám aj v prípade ovocných jogurtov a nealkoholických nápojov.


Ďalšie v poradí budú sladké nátierky a dezerty. V prípade soli sa receptúry zmenia v prvom rade pri pizzi, polievkach, hotových jedlách alebo slaných snackoch. „Tam, kde znižujeme cukor, ho buď nahradíme vyšším podielom ovocnej zložky, ako napríklad pri jogurtoch. V ostatných prípadoch ho však n

Dočítajte článok teraz len za 1 cent

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.