nakupovanie, potravinyReuters
StoryEditorReťazce menia receptúry potravín. Chcú menej cukru i soli
Tuzemské obchodné reťazce Lidl, Kaufland či Tesco menia receptúry potravín vlastných značiek. Znižujú podiel cukru, soli i tuku. Reagujú tak na rastúci záujem o zdravšie potraviny aj všeobecne na kritiku stravovacích návykov zo strany výživových poradcov. Česi konzumujú dvakrát viac cukru a trikrát viac soli, než by mali.
Ak máte v špajze minuloročné cereálie z Lidla a v mrazničke zmrzlinu, možno sa vám bude zdať, že chutia inak ako rovnaké výrobky s tohtoročným dátumom. Nie náhodou. Nemecký diskont začal vlani s plošnou inventúrou potravín vlastných značiek s cieľom znížiť do roku 2025 obsah cukru a soli v priemere o pätinu oproti roku 2018.
Receptúry v nasledujúcich rokoch prepíše pri tisícoch položiek privátnych značiek. Cukor a soľ v p...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-03-20 17:17:36 - Feat.: - Title: V cenách potravín sme najhorší spomedzi všetkých krajín V4, tvrdí hnutie Slovensko
02 - Modified: 2024-03-20 06:30:00 - Feat.: - Title: Pomoc z komory na boľavé hrdlo: Vyskúšajte tieto jednoduché, ale mimoriadne účinné tipy
03 - Modified: 2024-03-23 14:55:42 - Feat.: - Title: Aká potravina zdražela od úvodu roka najviac? Obľúbená pochúťka doplatila na situáciu na Blízkom východe
04 - Modified: 2024-03-13 13:46:12 - Feat.: - Title: Prídu tvrdé regulácie? Europoslanci chcú prísnejšie pravidlá na zníženie odpadu z textilu a potravín v Únii
05 - Modified: 2024-03-13 10:16:33 - Feat.: - Title: Regeneračné nápoje a potraviny