Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
24.05.2019, 00:00

Potravinári si uvidia do „kuchyne“, majú odhaliť, ako tvoria svoje ceny

Nové opatrenie má pomôcť upraviť vzťahy medzi výrobcami potravín a obchodníkmi. Tí sa k nemu však zatiaľ stavajú opatrne.

Potravinári si uvidia do „kuchyne“, majú odhaliť, ako tvoria svoje ceny
Zdroj: HN/ Peter Mayer

„My chceme pivo predávať, nie darovať,“ odpovedal šéf Heinekenu Rene Kruijt v rozhovore pre HN na otázku, či majú problémy s obchodnými podmienkami reťazcov.


Práve preto nie sú v súčasnosti produkty nášho najväčšieho pivovaru dostupné na pultoch prevádzok CBA. A to je iba jeden z prípadov, keď sa výrobcovia nedokázali s obchodníkmi dohodnúť na podmienkach spolupráce. Na podobnom princípe stojí aj známy spor Urpineru s Kauflandom či konflikt, ktorý mali Baliarne obchodu Poprad s Tescom. Britský reťazec vtedy nepredával Popradský čaj ani kávu.

Práve takýmto situáciám by mali zabrániť nové opatrenia na posilnenie cenovej transparentnosti u potravinárov a obchodníkov, ktoré zavádza Európska komisia. Mali by zabezpečiť spravodlivosť v celom potravinovom dodávateľskom reťazci. Zainteresované strany, teda farmári, spracovatelia a výrobcovia potravín aj obchodníci, sa však zatiaľ k novej regulácii stavajú skepticky.


Hra s odkrytými kartami
Opatrenia spočívajú v tom, že všetci účastníci reťazca budú mať informácie o spôsobe určovania

Dočítajte článok teraz len za 1 cent

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.