Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
30.05.2019, 00:00

Výmenu generácií zvládne tretina firiem

Slovenské rodinné firmy stoja prvýkrát pred otázkou generačnej výmeny, tú prežije iba 30 percent z nich.

Výmenu generácií zvládne tretina firiem
Zdroj: HN Pavol Funtál

Japonský hotel Hoshi bol založený okolo roku 700 a biznis až do dnešného dňa zostal v rodine zakladateľa. Pri kormidle je už 48. generácia a firma tak patrí medzi najstaršie rodinné podniky na svete. Jej príbeh je však výnimočný aj preto, že generačnú výmenu dokáže v priemere zvládnuť iba 30 percent spoločností. Práve pred touto výzvou sa prvýkrát začínajú ocitať aj slovenské rodinné firmy. Aj preto bola táto otázka témou panelovej diskusie na slávnostnom odovzdávaní tretieho ročníka Ceny Petra Slavomíra Kompiša.


Treba rodinnú ústavu
Na to, aby firmy zvládli nástup novej generácie, je podľa riaditeľa auditu v Delloite Patrika Ferka potrebné riešiť celú záležitosť s predstihom. „Je to proces, ak sa plánuje dopredu, dajú sa lepšie nastaviť všetky právne a daňové podmienky,“ upozornil. Kameňom úrazu podľa Ferka často býva precenenie schopností nástupníka, keďže rodine chýba objektívny pohľad. Podľa konateľa ČSOB

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.