Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
07.06.2019, 00:00

Marketér roka: Naučili sme publikum klásť otázky

Vytvárali sme úplne iný segment a na začiatku bolo najťažšie našu myšlienku predať, hovorí v rozhovore marketingový riaditeľ spoločnosti Slido Juraj Holub.

Marketér roka: Naučili sme publikum klásť otázky
Zdroj: SLIDO

Slido funguje od roku 2012, vy ste do neho nastúpili o trochu neskôr. Prečo vás tento projekt zaujal?
V prvom rade to bola komunita ľudí. Už počas svojho bakalárskeho štúdia som pôsobil na Fakulte manažmentu Univerzity Komenského, kde som spoznal spoluzakladateľov Slido či ľudí, ktorí boli medzi jeho prvými zamestnancami. Keď som sa vracal zo zahraničia, tak sme sa stretli na jednej spoločnej akcii a o aplikácii som sa prvýkrát dozvedel. Veľmi sa mi tá myšlienka zapáčila. Moji starí rodičia boli učitelia a mňa vždy bavilo zlepšovať vzdelávanie. Pôsobil som rok vo Vietname, kde som učil deti od štyroch rokov až po manažérov, ktorí mali 60 a viedli obrovské národné spoločnosti. Tam som prvýkrát prišiel do styku so vzdelávaním a s prednášaním. Táto oblasť mi je veľmi blízka, k tomu mám akademický background v marketingu a v Slido sa tieto dve veci absolútne skĺbili. Všetko sa to zlialo dokopy a odvtedy som päť a pol roka v Slido.


Akými najväčšími zmenami aplikácia od vášho príchodu prešla?
Kľúčovým bodom bolo presunutie a otvorenie anglického trhu. To mal na starosti môj kolega Peter Krajňák. Približne po roku a pol existencie Slido sa rozhodol ísť do Londýna, epicentra všetkých ľudí, ktorí organizujú konferencie. Bol to skutočne taký startupový príbeh, keď sa z karimatiek chodilo na mítingy a snažilo sa nájsť prvých klientov. Prvé roky a mesiace to bolo extrémne náročné. Z marketingového a biznisového hľadiska však excelentne zafungovali kľúčové konferencie, ktoré sme začali sponzorovať, a aj výstavy, na ktorých sme mali možnosť stretnúť našich potenciálnych používateľov. Tam sme našli niektorých, rovnako bláznivých ako my, ktorí do toho s nami išli. Mali potrebu robiť konferencie efektívnejšie a padlo im to úplne do rany. Z Londýna sa vybudovalo aj také naše celosvetové pôsobenie. Ľudia majú často centrálu v Londýne, ale organizujú eventy po celom svete. Odtiaľ sa Slido roznieslo ako taká púpava do ostatných kútov sveta.


A čo USA?
Boli ďalším míľnikom a začali sa otvárať pred tromi-štyrmi rokmi. Zo začiatku začal spoluzakladateľ Peter Komorník lietať na dlhšie výjazdy do San Francisca a neskôr do New Yorku, aby sme tam podchytili ten prvý záujem. Sám som tam pôsobil od roku 2016 do roku 2017, kde sme sa snažili vybudovať americký tím.


Čo je najťažšie pri presadení softvéru takéhoto formátu?
Bolo to skutočne veľmi zaujímavé. My sme otvárali ako keby úplne novú kategóriu, čiže ľudia často ani nevedia, čo to je. Museli sme myšlienku, samozrejme, predať klientom, ale zároveň v ňu veriť sami u seba. Prvé konferencie boli skutočne kľúčové a videli sme na nich reálny dosah nášho produktu na zlepšenie interakcie počas mítingu či konferencie. Od začiatku bolo najťažšie predávanie myšlienky a vytváranie úplne iného segmentu. Prezentovať, akú vie priniesť pridanú hodnotu a ako ho využívať v kontexte, pre ktorý bol určený.


Kedy vám povedal nejaký klient alebo veľký hráč na trhu nie?
My sme veľakrát počuli nie. Na začiatku si nás vyberali hlavne ľudia, ktorí radi inovujú,

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.