Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
13.06.2019, 00:00

Nakupujeme čoraz viac „slovenské“

Podiel domácich produktov už druhý rok za sebou mierne stúpa. Oproti iným krajinám však zostáva nízky.

Nakupujeme čoraz viac „slovenské“
Zdroj: Reuters

V obchodoch si môžeme vyberať čoraz z väčšieho počtu slovenských potravín. Dokazujú to výsledky najnovšieho prieskumu Potravinárskej komory Slovenska, podľa ktorých podiel domácich výrobkov v našich reťazcoch dosiahol 38,6 percenta.


Čo presne toto číslo znamená? V roku 2011 boli slovenské a zahraničné výrobky zastúpené v pomere 50 na 50. Postupne sa však slovenské produkty z pultov vytrácali. Takto to pokračovalo až do roku 2017, keď bol zaznamenaný najnižší podiel domácich produktov v našich obchodoch, a to 37,2 percenta. Vlani sme sa však odrazili od dna a podiel domácich výr

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.