Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
13.06.2019, 00:00

Nakupujeme čoraz viac „slovenské“

Podiel domácich produktov už druhý rok za sebou mierne stúpa. Oproti iným krajinám však zostáva nízky.

Nakupujeme čoraz viac „slovenské“
Zdroj: Reuters

V obchodoch si môžeme vyberať čoraz z väčšieho počtu slovenských potravín. Dokazujú to výsledky najnovšieho prieskumu Potravinárskej komory Slovenska, podľa ktorých podiel domácich výrobkov v našich reťazcoch dosiahol 38,6 percenta.


Čo presne toto číslo znamená? V roku 2011 boli slovenské a zahraničné výrobky zastúpené v pomere 50 na 50. Postupne sa však slovenské produkty z pultov vytrácali. Takto to pokračovalo až do roku 2017, keď bol zaznamenaný najnižší podiel domácich produktov v našich obchodoch, a to 37,2 percenta. Vlani sme sa však odrazili od dna a podiel domácich výrobkov nepatrne stúpol.


Takýto rastúci trend by mal pokračovať aj v nasledujúcich rokoch. Podpísať by sa pod to mal najmä zákon o neprimeraných obchodných podmienkach, ktorý určuje obchodníkom okrem iného aj povinnosť uvádzať v letákoch 50 percent slovenskej produkcie. V pláne je aj finančná injekcia zo strany agrorezortu. Naši potravinári by vďaka tomu mohli investovať do nových technol

Dočítajte článok teraz len za 1 cent

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.