Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
13.06.2019, 00:00

Koncová stanica Filiálka je mrhanie peniazmi

Pre cestujúceho je výhodnejšia jedna stanica, povedal v rozhovore pre HN odborník na dopravu z OZ Lepšia doprava Martin Fundárek.

Koncová stanica Filiálka je mrhanie peniazmi

Aký je potenciál stanice Filiálka?
V Európe je trend sústrediť vlaky do jednej centrálnej stanice. Stalo sa tak vo Viedni, v Prahe sa snažia prebudovať hlavnú stanicu tak, aby prijala čo najviac vlakov. Filiálka je, naopak, snahou o roztrhnutie prestupných väzieb. Pritom jej poloha voči centru nie je nijako výrazne lepšia oproti Hlavnej stanici. Z pohľadu každodenne dochádzajúceho cestujúceho je výhodnejšie ísť na jednu stanicu. Ak sa to rozdelí a nestihne svoj vlak, bude čakať.


Je vôbec možné súčasnú Hlavnú stanicu nejako rozšíriť?
Ak by sme chceli hovoriť o rozširovaní koľajiska, museli by sme ísť nad zem alebo pod zem. Áno, pri nástupištiach v oblúku, ako je tento, je problém s výhľadom na celú súpr

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.