StoryEditor

Ministerstvu chýba jednotný plán pre železnice, tvrdí odborník

19.06.2019, 00:00
Bývalý šéf odboru železničnej a kombinovanej dopravy na ministerstve dopravy Jiří Kubáček v rozhovore pre HN vysvetľuje, prečo by rýchlosť vlakov nemala byť mantrou.

Začnem možno až naivne – kedy sa podľa vás dostanú cestujúci z Bratislavy do Košíc vlakom 160-kilometrovou rýchlosťou?
Ja si myslím, že v dohľadnom čase určite nie, pretože aj štúdia na modernizáciu trate Žilina – Košice konštatuje, že nie je ekonomické, aj vzhľadom na prúdy cestujúcich aj vzhľadom na veľmi ťažký reliéf krajiny. Aj Švajčiari vždy hovorili, že nie tak rýchlo, ako sa dá, ale tak rýchlo, ako je potrebné. Železnica je systém spojení, nie je to len o najrýchlejšom možnom čase cesty z Bratislavy do Košíc, to je aj o tom, aby celá sieť prívodných tratí b...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-19 11:31:18 - Feat.: - Title: Fico sa obracia na Čínu. Chce tam získať zdroje na dva veľké dopravné projekty 02 - Modified: 2024-04-18 14:50:03 - Feat.: - Title: Kyjev musí rýchlo konať. Dochádzajú mu vojaci, zbrane i munícia, tvrdí pre HN český expert na Ukrajinu Mlejnek 03 - Modified: 2024-04-18 17:48:37 - Feat.: - Title: Korčoka lákali do maďarského rádia. „Neurobil som to,“ hovorí pre HN a spomína červenú čiaru a pád do bahna 04 - Modified: 2024-04-18 22:00:00 - Feat.: - Title: Sulík pre HN: Slovensku chýba právo veta, za povinné rozdelenie migrantov môže Fico 05 - Modified: 2024-04-18 13:30:00 - Feat.: - Title: Čo sú susedské spory a ako sa v nich účinne brániť? Pre HN vysvetľuje advokát
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
19. apríl 2024 13:34