Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
19.06.2019, 00:00

Ministerstvu chýba jednotný plán pre železnice, tvrdí odborník

Bývalý šéf odboru železničnej a kombinovanej dopravy na ministerstve dopravy Jiří Kubáček v rozhovore pre HN vysvetľuje, prečo by rýchlosť vlakov nemala byť mantrou.

Ministerstvu chýba jednotný plán pre železnice, tvrdí odborník
Zdroj: Marek Kmeť

Začnem možno až naivne – kedy sa podľa vás dostanú cestujúci z Bratislavy do Košíc vlakom 160-kilometrovou rýchlosťou?
Ja si myslím, že v dohľadnom čase určite nie, pretože aj štúdia na modernizáciu trate Žilina – Košice konštatuje, že nie je ekonomické, aj vzhľadom na prúdy cestujúcich aj vzhľadom na veľmi ťažký reliéf krajiny. Aj Švajčiari vždy hovorili, že nie tak rýchlo, ako sa dá, ale tak rýchlo, ako je potrebné. Železnica je systém spojení, nie je to len o najrýchlejšom možnom čase cesty z Bratislavy do Košíc, to je aj o tom, aby celá sieť prívodných tratí bola prispôsobená na časové polohy rýchlikov tak, aby boli optimalizované prestupy aj do ostatných častí Slovenska.

O 160-ke sa totiž často hovorí, je to mantra. Je správne, aby bola prioritou železníc?
Železnica trpí hlavne tým, že nie je koordinovaná. Majoritný štátny dopravca má svoje predstavy a stratégiu, Železnice Slovenskej

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.