Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
30.06.2019, 13:40

Výnosy TMR vzrástli na takmer 70 miliónov eur

Návštevnosť v horských strediskách si zachovala takmer rovnakú úroveň ako vlani s 1,9 milióna návštevníkmi.

Výnosy TMR vzrástli na takmer 70 miliónov eur
Zdroj: HN/Peter Mayer

Výnosy spoločnosti Tatry mountain resorts, a.s. (TMR) v prvom polroku finančného roka 2018/19 medziročne vzrástli o 4,7 % na 68,6 milióna eur, prevádzkový zisk pred odpismi (EBITDA) poklesol o 1,6 % na 25,8 milióna eur a čistý zisk dosiahol 8,9 milióna eur. TASR o tom informoval PR manažér TMR Marián Galajda.

"Najväčšie rasty sme zaznamenali v plne zmodernizovanom poľskom stredisku Szczyrk Mountain Resort, čo sa týka návštevnosti aj priemernej tržby na návštevníka. Celková návštevnosť v horských strediskách si udržala úroveň z minulého roka. Pokles v návštevnosti aj priemernej tržbe sme pozorovali najmä vo Vysokých Tatrách, keďže sa nám nedarí napĺňať náš strategický plán rozšírenia strediska a čelíme tak konkurencii menších stredísk, najmä pri priaznivých snehových podmienkach. Napriek tomu, že sa nám nepodarilo prekonať rekordnú predchádzajúcu zimu v návštevnosti stredísk, dosiahli sme rast konsolidovaných výnosov," uviedol predseda predstavenstva a CEO TMR Bohuš Hlavatý.

Najväčší segment Horské strediská zaznamenal podľa Galajdu výnosy o 3,1 percenta vyššie ako v rovnakom období minulého roka.

"Zábavné parky poklesli vo výnosoch o 9 percent, reštauračné zariadenia zaznamenali nárast 10,4 percenta, športové služby & obchody o 10,3 percenta, hotelový segment sa zlepšil o 4,8 percenta a realitné projekty o 5,2 percenta. Výsledky zahŕňajú jednorazový vplyv z predaja vstupov, reklamy a ubytovania na Svetový pohár v alpskom lyžovaní v Špindlerovom Mlýne, ktorý TMR organizovalo, predaj skipasov cez Gopass do rakúskeho Mölltaler Gletscher na základe obchodnej spolupráce a výsledky tiež prvýkrát zahŕňajú nový golfový segment," vysvetlil PR manažér TMR.

Doplnil, že návštevnosť v horských strediskách si zachovala takmer rovnakú úroveň ako vlani s 1,9 milióna návštevníkmi.

"Priemerná tržba na návštevníka v horských strediskách klesla o 3,9 percenta. Zábavné parky za pozorované obdobie zaznamenali 6,3 percenta pokles návštevnosti na celkových 219-tisíc, pričom Legendia - Sliezsky zábavný park bol v zimnej sezóne iba čiastočne otvorený. V zábavných parkoch bola priemerná tržba vyššia o 4,2 percenta. V reštauračných zariadeniach na svahu a v zábavných parkoch zákazník v priemere minul o 6,6 percenta viac ako vlani a športové služby & obchody vykázali vyššie výdavky na návštevníka o 7,8 percenta," dodal Galajda.

Do konca roka 2018/19 očakáva predstavenstvo TMR naplnenie finančného plánu - rast výnosov o 10,9 percenta na 120 miliónov eur a rast prevádzkového zisku pred odpismi 8,3 percenta na úroveň 37 miliónov eur.

"Výsledky TMR do konca finančného roka 2018/19 (do 31. októbra 2019) budú závisieť hlavne od letnej sezóny v horských strediskách, v zábavných parkoch, v novom golfovom segmente, v hoteloch TMR, v realitných projektoch, ako aj v doplnkových službách," uzavrel Galajda.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.