Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
01.07.2019, 00:00

Železnice musia prestať byť sociálnym podnikom

Riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Rastislav Cenký v rozhovore vysvetlil aj to, prečo železnice znižujú počet zamestnancov iba veľmi ťažko.

Železnice musia prestať byť sociálnym podnikom
Zdroj: Marek Kmeť

Ako hodnotíte analýzu Útvaru hodnoty za peniaze, ktorá sa zaoberala zvýšením efektívnosti na železniciach? Trafili do čierneho?
Je smutné, že na takéto veci musel poukázať Útvar hodnoty za peniaze. Železnice o tom mali vedieť železnice samy. Ak by boli v posledných rokoch riadené odborne, a nie politicky, tak na takéto veci nemusel prichádzať Útvar hodnoty za peniaze. To, čo vyšlo zo štúdie, je vo veľmi veľkom percente nielenže pravda, ale sú to veľmi dobré veci, ktoré môžu posunúť železnicu a železničnú dopravu dopredu.

V čom viazne na železniciach modernizácia?
To je o tom, akým systémom boli riadené. Ktoré projekty a ktoré veci si dávali ako prioritné, že mnohokrát boli drahé stavebné riešenia namiesto toho,

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.