Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook

Keď sa k jednému z nitrianskych železničných priecestí blíži vlak, vyjde z neďalekej búdky postarší muž a otáčaním kľuky spustí závory. Po tom, čo vlak prejde, zasa závory zdvihne. To sa opakuje niekoľkokrát za deň. Nejde pritom o unikát. Ešte začiatkom minulého roka bolo na Slovensku viac ako 50 ručne ovládaných mechanických závor. Aj toto je príkladom pozícií na slovenských železniciach, ktoré už v zahraničí neexistujú. Ako ukazuje najnovšia analýza Útvaru hodnoty za peniaze, modernizáciou by mohli ušetriť milióny eur, ktoré by sa mohli použiť na potrebné opravy.

Zbytočne veľa zamestnancov
Ako uviedol vedúci projektu za Útvar hodnoty za peniaze Juraj Mach, „v prvom rade je potrebné priorizovať investície do riadenia dopravy a automatizácie obsluhy výhybiek“. Vďaka tomu by sa viaceré pozície stali nadbytočnými a železnice by mohli znížiť stav zamestnancov. Dnes sú totiž najväčším zamestnávateľom na Slovensku a pracuje v nich takmer 14-tisíc ľudí. Táto modernizácia by v konečnom dôsledku mohla podniku

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je exkluzívnym obsahom Hospodárskych novín. Pokiaľ chcete získať neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu hnonline.sk, predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.