Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
01.07.2019, 00:00

Analytici našli najväčšie nedostatky v železničnej doprave. Najnovší plán by ušetril milióny eur

  • Štátni analytici našli najväčšie nedostatky v neefektívnom riadení dopravy.
  • Podnik by nemal nahrádzať odchádzajúcu pätinu pracovníkov.
Analytici našli najväčšie nedostatky v železničnej doprave. Najnovší plán by ušetril milióny eur
Zdroj: TASR

Keď sa k jednému z nitrianskych železničných priecestí blíži vlak, vyjde z neďalekej búdky postarší muž a otáčaním kľuky spustí závory. Po tom, čo vlak prejde, zasa závory zdvihne. To sa opakuje niekoľkokrát za deň. Nejde pritom o unikát. Ešte začiatkom minulého roka bolo na Slovensku viac ako 50 ručne ovládaných mechanických závor. Aj toto je príkladom pozícií na slovenských železniciach, ktoré už v zahraničí neexistujú. Ako ukazuje najnovšia analýza Útvaru hodnoty za peniaze, modernizáciou by mohli ušetriť milióny eur, ktoré by sa mohli použiť na potrebné opravy.

Zbytočne veľa zamestnancov
Ako uviedol vedúci projektu za Útvar hodnoty za peniaze Juraj Mach, „v prvom rade je potrebné priorizovať investície do riadenia dopravy a automatizácie obsluhy výhybiek“. Vďaka tomu by sa viaceré pozície stali nadbytočnými a železnice by mohli znížiť stav zamestnancov. Dnes sú totiž najväčším zamestnávateľom na Slovensku a pracuje v nich takmer 14-tisíc ľudí. Táto modernizácia by v konečnom dôsledku mohla podniku

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.