Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
09.07.2019, 00:00

Informácie o klientoch nemá iba Google

Zdeněk Románek, člen predstavenstva Slovenskej sporiteľne, vysvetľuje pre HN, že hypotéky za 0,79 percenta majú, aby klientom ponúkli aj ďalšie produkty.

Informácie o klientoch nemá iba Google
Zdroj: HN/ Pavol Funtál

Služby ak

Apple Pay a Google Pay máme chápať ako trvalý mier bánk s technologickými gigantmi alebo môže o pol roka prísť aplikácia, ktorá vás vyslovene vydesí?
Veríme, že Apple Pay a Google Pay sú najlepší spôsob, ako pre našich klientov priniesť dobré mobilné bankovníctvo. Preto sme chceli byť jedinou bankou, ktorá bude prvá v oboch systémoch. Reálne vidíme na našich klientoch, že je to ohromná zmena v komforte denného bankovníctva a to je pre nás veľmi dôležité.


Čo to znamená pre Georgea, teda váš internetbanking?
Výsledný setup je, že zo svojej aplikácie bude človek schopný aktivovať si Apple Pay alebo Google Pay bez toho, aby z Georgea musel odísť. Budúcnosť Georgea je o to ružovejšia.


A váš vzťah s technologickými gigantmi?
Sme v dôležitej strategickej pozícii, pretože máme to, čo majú fintechy i to, čo majú nezávislí poradcovia plus dve silné veci navyše. Máme silné digitálne bankovníctvo, naši klienti môžu s nami bankovať na mobile a na desktope. Máme aj ďalšie distribučné kanály – bankomaty, call centrá a pobočkovú sieť, máme finančných poradcov. Máme množstvo dát o svojich klientoch a dátové modely nám umožňujú, aby omnikanálová obsluha a poradenstvo boli čoraz chytrejšie. Každý poradca má tablet, ktorý kombinuje schopnosť vizuálne prezentovať produkty a to, ako má vyzerať jeho finančný život a tiež dávať odporúčania na základe obrovského množstva dát, ktoré máme.


Keď hovoríme o dátach, vy viete, ako klienti míňajú, ale ich túžby pozná lepšie Facebook alebo Google, nie?
To by som nepovedal, ako digitálny líder máme o našich klientoch pomerne veľa dát. Sme veľmi dobrí, aby sme vedeli, čo klient robil niekde inde a mohli na to nadviazať.


To viete z pohybov na účtoch?
Klienta a jeho správanie sme schopní sledovať aj inde. Digitálne marketingové nástroje nám umožnia dopočítavať, či predtým, než sa prihlásil do internetového bankovníctva, si napríklad hľadal auto.


To sú dáta, ktoré si kupujete, nezískavate ich sami...
To sú dáta, ktoré sa dajú kúpiť, dajú sa získať. Otvorenie dát a ich dostupnosť neplatí iba pre bankové dáta. Schopnosť nadväzovať na externý kontext klienta je možný aj pre nás.


Takže sa môže stať, že bankár zavolá klientovi – chcete kúpiť auto, vieme vám pomôcť s financovaním.
Už tam v mnohých prípadoch sme. Keď sa objaví klient na pobočke alebo sa prihlási v Georgeovi a zaujímal sa predtým o nehnuteľnosti, tak sa s ním začíname baviť, či nie je náhodou ideálny čas pomôcť mu s bývaním. Hľadáme, na čo naviazať. V tom je napríklad Google dobrý, ale nie je to niečo, čo je unikátne iba pre nich.


Ak hovoríme o pobočkách, niektorí konzultanti tvrdia, že už dnešní mladší dôchodcovia – šesťdesiatnici – sa dokážu odnaučiť od pobočiek. Veríte tomu?
Je dôležité, ako sa menia pobočky. Na čokoľvek, čo sa deje na pobočke, môže klient nadväzovať v Georgeovi. Keď si vezmem depozitné produkty, tak dvaja z troch klientov si neodnášajú žiaden papier. Aj u starších vekových skupín vidieť posun, takmer každý druhý senior už má smartphone. Mnoho vecí, ktoré boli klienti naučení robiť na pobočkách, môžu robiť v bankomatoch a vkladomatoch. Ani to, že sú schopní využívať call centrum, sa neviaže na ich digitálne schopnosti. Teda neplatí, že buď digitál, alebo pobočka, je tam aj call cen

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.