StoryEditor

Nevyužívané trate na Slovensku. Na 91 kilometroch chodia vlaky prázdne

10.07.2019, 00:00
Niektorým železničným tratiam dá Slovensko zbohom. Ich likvidácia predstavuje nové úspory.

Osobný vlak z Banskej Štiavnice do Hronskej Dúbravy chodí štyrikrát denne a cesta trvá pol hodiny.

Ak by si cestujúci zvolil namiesto vlaku autobus, musel by prestúpiť vo Zvolene alebo v Žiari nad Hronom a cesta by sa mu natiahla aj o hodinu. Práve trať zo Štiavnice do Hronskej Dúbravy je jednou z najmenej vyťažených na Slovensku. V preklade: vlaky tu chodia takmer prázdne.

Nevyužívané trate

Spolu s ďalšími štyrmi traťami patria do zoznamu tratí s minimálnou osobnou dopravou – a vládni analytici opakovane nabádajú ministerstvo dopravy, aby zanalyzovalo, či sa vôbec oplatí, aby na týchto úsekoch jazdili vlaky.

Ak by sa 91 kilom...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-22 12:24:40 - Feat.: - Title: Vallov údiv: Primátor Bratislavy to prehnal a už to asi aj vie (komentár) 02 - Modified: 2024-04-19 11:31:18 - Feat.: - Title: Fico sa obracia na Čínu. Chce tam získať zdroje na dva veľké dopravné projekty 03 - Modified: 2024-04-18 14:00:59 - Feat.: - Title: V Bratislave sa poobede tvoria kolóny, zdržíte sa aj 20 minút 04 - Modified: 2024-04-19 12:52:07 - Feat.: - Title: V Bratislave vznikne veľký parkovací dom pre takmer 500 áut. Má slúžiť aj tým, ktorí smerujú do centra mesta 05 - Modified: 2024-04-19 22:00:00 - Feat.: - Title: Dopravné značky, ktoré musia vodiči dokonale poznať. Mnohí však zaváhajú
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
23. apríl 2024 03:41