Minister dopravy Árpád Érsek bude mať tento rok rekordnú sumu na opravu ciest.TASR
StoryEditor

Výstavba diaľnice je proces na tri volebné obdobia, hovorí Érsek

02.08.2019, 12:45
Autor:
TASRTASR
Minister dopravy reagoval aj na začiatok výstavby diaľničného obchvatu Prešova.

Výstavba diaľnice je podľa ministra dopravy Árpáda Érseka dlhodobý proces, ktorý zvyčajne trvá dve až tri volebné obdobia.

„Niekto diaľnicu musí stavať, niekto musí poklepať kameň a niekto zasa strihať pásku. To je proces asi na tri volebné obdobia. Vyvlastnenie, projekty, súťaže, to trvá prinajlepšom sedem rokov,“ konštatoval minister v diskusii na Tablet.tv.

​V tejto súvislosti reagoval aj na začiatok výstavby diaľničného obchvatu Prešova. Základný kameň stavby položili v utorok 30. júla. „Je to severný obchvat Prešova, prvý úsek, ktorý je veľmi potrebný. Hovoríme o 4,4 – 4,7 kilometra,“ povedal Érsek.

Táto cesta je podľa ministra začiatkom medzinárodného koridoru, ktorý spája Poľsko, Slovensko a Maďarsko.

„V Prešove teraz staviame veľa, stavia sa aj južný obchvat. Vytvárame okolo Prešova koridor, aby tretie najväčšie mesto na Slovensku malo tiež svoje parametre, čo sa týka cestnej infraštruktúry. Pripravujeme aj druhý úsek severného obchvatu Prešova, tam ešte niektoré veci dolaďujeme. Či to bude plný, alebo polovičný profil, aj keď ja som už v konečnom dôsledku rozhodnutý. Lebo keď postavíme nejakú cestu v polovičnom profile, o desať – pätnásť rokov ju môžeme dostavovať, a to je vždy horšie,“ tvrdí Érsek.

Stavba by podľa neho mohla trvať tri až tri a pol roka. Zdržania v dôsledku toho, že jeden z členov konzorcia prechádza reštrukturalizáciou, Érsek nepredpokladá.

„Súťaž vyhralo konzorcium, ktorej súčasťou je aj Váhostav. Zákon nezakazuje Váhostavu zúčastniť sa súťaže a ja nemôžem vyhodiť víťaza na základe nejakých mojich predstáv. Vyhrali zákazku na základe tendra, ktorý nikto nenapadol, chvalabohu, a budú ju robiť. Samozrejme, treba to kontrolovať. Majú svoje míľniky, a keď ich nebudú plniť, dopadnú ako firma na Višňovom. Ale nehovorme negatívne. Myslím si, že pri dobrej kontrole a stavebnom dozore sa to dá zvládnuť,“ zhrnul Érsek.

01 - Modified: 2024-04-15 12:32:25 - Feat.: - Title: Problémový úsek D1 pri Ružomberku sa rozbehol. Na tuneli Čebrať robí denne 500 ľudí, minister Ráž je spokojný 02 - Modified: 2024-04-10 14:04:42 - Feat.: - Title: Rezort dopravy hľadá riešenia. Výstavbu diaľničného tunela Višňové by mohli urýchliť, vyhlásil Ráž 03 - Modified: 2024-03-27 13:03:24 - Feat.: - Title: Ministerstvo dopravy chce obnoviť regionálne železničné spojenie s Maďarskom 04 - Modified: 2024-03-20 12:15:43 - Feat.: - Title: Na cesty I. až III. triedy a miestne cesty by mohol dozerať aj rezort dopravy. Návrh schválila vláda 05 - Modified: 2024-03-14 12:10:07 - Feat.: - Title: Posledný úsek D1 medzi Bratislavou a Košicami: Ráž ukázal jediný variant, stáť bude približne miliardu
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
18. apríl 2024 23:23