Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
12.08.2019, 00:00

Američania vypadli. Matku Markízy chce už iba Kellner

Donedávna mala o kúpu skupiny CME záujem aj americká mediálna spoločnosť Discovery. Tá však z boja podľa našich informácií odstúpila.

Američania vypadli. Matku Markízy chce už iba Kellner
Zdroj: SNÍMKA: PPF

Predaj roka. Takto označujú mediálni experti dlho očakávanú zmenu matky televízie Markíza. Tá mala byť aktuálna už koncom roku 2017, no o téme sa znova intenzívnejšie začalo hovoriť až na jar tohto roka. V marci totiž skupina Central European Media Enterprises vo svojom oznámení uviedla, že začala „revíziu strategických možností vrátane prípadného predaja spoločnosti“. Skupina CME je na Slovensku známa ako matka Markízy, v Česku zasa vlastní televíziu Nova.

Od marca sa pravidelne a intenzívne špekulovalo o tom, akým spôsobom CME k zmenám pristúpi – predaj sa mohol dotknúť jednotlivých televízií, no možný bol aj predaj všetkých staníc v Európe patriacich CME. Teda v piatich krajinách. V hre bolo tiež viacero hráčov, ktorí chceli skupinu CME ovládnuť. Do užšieho výberu sa napokon prebojovala dvojica: český podnikateľ Petr Kellner so svojou investičnou skupinou PPF a americká mediálna spoločnosť Discovery.

Dnes sme

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.