Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
16.08.2019, 00:00

Plány a realita nesedia. Diaľnice bývajú drahšie

Dva cestné projekty, dve zvýšenia cien. Úsek diaľnice D3 bude stáť o 9,3-milóna viac ako sa predpokladalo. Nad limitom vyhradených rezerv hospodári aj križovatka na D1 pri Senci.

Plány a realita nesedia. Diaľnice bývajú drahšie
Zdroj: TASR/Marko Erd

Sen o dobudovaní diaľničnej siete na Slovensku sa zatiaľ neúspešne snaží pretaviť do reality každá vláda. To, čo ich spája, je nezriadkavé predraženie jednotlivých úsekov. HN sa pozreli na dva projekty, ktorých rozpočet prekročil pôvodne stanovené limity. A tiež na dôvody, prečo k zvýšeniu cien vôbec dochádza.

Blatné je už za rezervou
Stavba križovatky Blatné vyjde štát o pol milióna drahšie, ako sa plánovalo. Úsek, ktorý môžu šoféri využívať už od konca roka 2017, na seba totiž stále nabaľuje nové výdavky. Ich súčasný stav je 534-tisíc eur už nad vyčerpanú dvojmiliónovú rezervu. Diaľničiari zatiaľ pri projekte Blatné zverejnili štyri dodatky a 33 pokynov k zmene čerpania nepredvídateľných nákladov. Za zvyšovanie mohlo naposledy predlžovanie lehôt. V súčasnosti je v platnosti päťročná záručná lehota, ktorou sa zaručil zhotoviteľ (Eurovia SK a Doprastav). Pôvodná cena križovatky bez dodatočných výdavkov a spomínanej rezervy mala byť 21 miliónov eur.


Dielo sa predražilo aj na žilinskom úseku
Problematický úsek diaľnice D3 Žilina (Strážov) – Žilina (Brodno) bol dokončený oproti zmluvnému termínu s päťmesačným omeškaním v novembri 2017. Pri tomto ú

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.