FotoHN
StoryEditor

Ministerstvo dopravy sľubuje 100 kilometrov zmodernizovaných železničných tratí do roku 2023

09.09.2019, 15:54
Autor:
TASRTASR
Na železničné projekty majú ísť stovky miliónov eur.

Je všeobecne známe, že do železničnej dopravy sa dlhé roky neinvestovalo, pretože nebola prioritou predošlých vlád, pričom súčasťou viacerých z nich bolo aj KDH, ktorému patril aj post ministra dopravy.

Ministerstvo dopravy a výstavby (MDV) SR to uviedlo pre TASR v reakcii na výzvy mimoparlamentného KDH smerom k rezortnému ministrovi Árpádovi Érsekovi (Most-Híd).

Tento dlhodobo zanedbaný stav na železniciach podľa rezortu nie je možné napraviť za tri roky, dá sa to len krok za krokom. MDV SR postupne pracuje na náprave, pričom železničnú dopravu a modernizáciu tratí považuje za kľúčovú a nevyhnutnú.

Ministerstvo zdôraznilo, že práve na zlepšenie služieb na tratiach a zvýšenie konkurencieschopnosti slovenských železníc sa za ministra Érseka začal liberalizačný proces.

„Sme len na jeho začiatku, pričom stanovené podmienky súťaže sme v súlade so zákonom jasne a včas definovali pre všetkých záujemcov rovnako. Preto pevne veríme, že transparentná súťaž prinesie predovšetkým kvalitnejšie a lepšie služby, ktoré pocítia najmä cestujúci,“ uviedol odbor komunikácie MDV SR.

Podľa neho aj vďaka európskym peniazom smerujú na železničné projekty stovky miliónov eur, pričom ich výsledkom bude do roku 2023 ďalších takmer 100 kilometrov zmodernizovaných železničných tratí či nové vlaky pre ľudí.

​Europoslanec Ivan Štefanec (KDH) vyzval ministra dopravy, aby nepodpísal zmluvy so Železničnou spoločnosťou Slovensko na ďalších 10 rokov na príslušné trate, ale iba na tri roky.

Podpredseda hnutia Pavol Zajac ďalej napríklad vyzval ministra, aby povedal, prečo bola zrušená súťaž na trať Banská Bystrica - Bratislava.

V súvislosti s vypísanou súťažou na trať Žilina - Rajec ho vyzval na jej predĺženie, pretože by mala byť vyhodnotená koncom roka 2019 a už začiatkom februára 2020 by mal vysúťažený prepravca na nej jazdiť.

01 - Modified: 2019-01-11 09:54:50 - Feat.: 0 - Title: Železniční odborári vyhlásili štrajkovú pohotovosť 02 - Modified: 2019-01-23 14:39:27 - Feat.: 0 - Title: Železničiari protestujú za vyššie platy. V hre je aj ochromenie dopravy 03 - Modified: 2019-05-18 07:45:16 - Feat.: 0 - Title: Štúdia, ktorá zásadne ovplyvní železničnú dopravu v Bratislave, je už takmer hotová. Čo bude s Filiálkou? 04 - Modified: 2019-06-05 13:51:42 - Feat.: 0 - Title: Do ŽSR prichádza nový človek na stratégiu 05 - Modified: 2019-08-14 16:07:42 - Feat.: 0 - Title: Železnice sú v prípade potreby pripravené zvýšiť kapacitu trate Žilina – Rajec
01 - Modified: 2024-04-11 22:12:57 - Feat.: - Title: Do tratí pri Bratislave pôjdu milióny. Vlaky na východ ušetria minúty a bude ich viac 02 - Modified: 2024-04-03 13:15:01 - Feat.: - Title: ZSSK a odborári sa dohodli. Kolektívnu zmluvu predĺžia do roku 2028, priniesť má lepšie pracovné podmienky 03 - Modified: 2024-03-28 21:44:44 - Feat.: - Title: Grécky parlament zamietol návrh na vyslovenie nedôvery vláde po vlakovej nehode. Mala manipulovať vyšetrovanie 04 - Modified: 2024-03-13 13:30:50 - Feat.: - Title: Vlaky v úseku Kúty a Břeclav budú od soboty premávať odklonom 05 - Modified: 2024-03-13 09:53:52 - Feat.: - Title: Si študent a nemáš peniaze? Pozreli sme sa, či môžeš na Slovensku žiť vo vlaku. Stáť ťa to bude menej ako najhorší intrák
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
20. apríl 2024 09:24