Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
13.09.2019, 00:00

Ľudí hľadáme aj v iných regiónoch

Odborníkov hľadáme aj v iných regiónoch, nájsť dnes správnych zamestnancov je ťažké, povedal Ondrej Somorovský zo spoločnosti Hubert, ktorá je jedným z víťazov Top 10 firiem Trnavského kraja.

Ľudí hľadáme aj v iných regiónoch
Zdroj: Archív HN

V kategórii tuzemských firiem ste sa ocitli medzi najlepšími. Prekvapilo vás toto ocenenie?
Úprimne, aj sme to čakali. Najmä preto, akým spôsobom sa v našej spoločnosti pristupuje k financiám. Veľmi rozvážnym spôsobom zohľadňujeme všetky procesy. Preto je pre nás dôležité mať finančné hospodárenie na úrovni. Je to istý spôsob kultúry, ktorú sa snažíme dodržiavať. Naším cieľom je stať sa špičkou na trhu, v ktorom pôsobíme. Je to pre nás zadosťučinením. Aj čo sa týka štátnej správy. Mať v poriadku financie je pre nás na prvom mieste.


Podľa ekonómov sa nachádzame v neistom období. Obávate sa hroziacej recesie?
Nevnímame nijakým spôsobom, že by mala prísť. Je to možno spôsobené aj tým, v akom segmente podnikáme. Nie je to stavebníctvo.


Trnavský kraj patrí medzi oblasti Slovenska s najvyššou mierou zamestnanosti. Práce je veľa, ľudí zas málo. Pociťujete priamy nedostatok pracovnej sily?
Dnes máme stabilizovaný personál, zhruba 90 zamestnancov. Je však pravda, že situácia na tunajšom pracovnom trhu spôsobuje komplikácie nájsť vhodných zamestnancov vo výrobe. Zvlášť čo sa týka odborníkov. Často preto pozeráme po odborníkoch aj z iných regiónov. Je náročné nájsť správnych zamestnancov.


V ktorých krajinách pôsobíte? Kde všade máte svoje produkty?
Prioritou je pre nás Slovensko. Zatiaľ sa nešpecializujeme na export. To, o čo sa snažíme, je každý rok zvyšovať kvalitu našich výrobkov. Vo všeobecnosti každý človek na Slovensku pozná značky Hubert Club a De Luxe, a teda šumivé vína. Veľmi málo ľudí však pozná sekty vyššej kvality, ktoré vyrábame. Dá sa povedať, že dokážu konkurovať produktom aj na medzinárodnej úrovni. Sú to výrobky vyšších cenových kategórií z radu Hubert L’Original. Tam môžete nájsť odrodové sekty. Sú určené na domáci trh. Len nie sú také viditeľné ako spomínané dve značky, ktoré sú medzi spotrebiteľmi najpopulárnejšie. Predávajú sa v nižších objemoch.


Čím to je spôsobené?
Vychádza to z tradície, že značky Hubert Club a De Luxe sa veľmi dobre predávajú v retailovej sfére.


História spoločnosti siaha do 19. storočia. Novodobá do polovice 90. rokov. Kam sa spoločnosť z vášho pohľadu za 20 rokov posunula? Ako sa menili obraty spoločnosti?
Našou filozofiou nie je ani tak rastúca tendencia, ale najmä stabilita spoločnosti. Čo sa týka finančnej čistoty, pre nás je to alfa a omega. Spoločnosť kúpila v roku 2008 značky spoločnosti Vitis Pezinok. To znamená, že pod značkou Hubert sa k nám dostali produkty ako Karpatské brandy a vína značky Vitis Pezinok. Aj vďaka tomu sa nám zdvojnásobil obrat, čo sa snažíme udržiavať.


Odkiaľ pochádza hrozno, z ktorého vyrábate produkty?
Veľká časť hrozna k nám putuje z nitrianskeho regiónu a z Malokarpatskej oblasti.


Primárny trh pre spoločnosť Hubert je Slovensko. Máte aj výnimočné objednávky zo zahraničia?
Áno. Realizovali sme už špeciálne dodávky produktov napríklad do Afriky. Približne v objeme jedného nákladného kontajnera. Export je však len doplnkovou formou nášho predaja.


Vaša spoločnosť nedávno uspela v súťaži vín v Číne.
Bolo to na medzinárodnej súťaži v Hongkongu. Odborníci posúdili naše sekty ako jedny z najlepších. Získali sme certifikát a rozvíjame spoluprácu.


Znamená to, že sa chystáte expandovať aj na čínsky trh?
To je ešte v rovine budúcnosti. Je to motivácia, aby sme sa mohli posunúť ešte vyššie. Otázka rastu je vždy zareagovať na moment novej príležitosti.


Vnímate konkurenciu v tomto regióne a vôbec na Slovensku?
Keďže naše šumivé vína sú špecifické produkty, pravdupovediac necítime príliš veľkú konkurenciu. V oblasti vín je to však iná situácia. Tam je to silný boj. Veľká výhoda však je, že máme široké portfólio – šumivé vína, tiché vína a brandy. To sú naše nosné produkty.


Koľko vína ročne vyrábate?
Približne 14 až 15 miliónov litrov. Sledujeme to vlastnou mierkou na takzvané ‚jedniny‘. V preklade to znamená jednotková fľaša.

Zdroj: Hospodárske noviny

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.