Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
07.10.2019, 14:04

Wüstenrot v zmluve skryl podmienku a dostal pokutu 25-tisíc. NBS uviedla tri dôležité argumenty

  • V článku nájdete:
  • Po nahlásení udalosti poisťovňa klientovi vypovedala zmluvu.
  • Plniť odmietla, lebo výšku škody oznámil až po skončení platnosti zmluvy.
  • Regulátor naznačil, že niektoré podmienky nestačí schovať do zmluvy a treba na ne upozorniť aj inak.
Wüstenrot v zmluve skryl podmienku a dostal pokutu 25-tisíc. NBS uviedla tri dôležité argumenty
Zdroj: TASR/Martin Baumann

Keď vodič autobusu nechtiac poškodil v apríli 2017 pridelené vozidlo, urobil to, čo poistení zvyknú. Škodu nahlásil Wüstenrotu, kde mal uzatvorené poistenie zodpovednosti za škodu pri výkone povolania. Namiesto plnenia však prišlo odmietnutie. Pre malé písmená.

Národná banka Slovenska následne označila konkrétnu poistnú podmienku na neprijateľnú. Pomerne rozsiahlo sa vyjadrila aj k tomu, kedy môže poisťovateľ zmluvu vypovedať a na čo treba pri uzatváraní zmluvy klienta vopred upozorniť.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.