StoryEditorPreprava tovaru: vlaky pustia na trať častejšie
Železnice hľadajú na popud Bruselu spôsoby, ako zahustiť dopravu na koľajniciach. Ako riešenie prinášajú aj pilotný projekt, ktorý chcú zaviesť na trati Bratislava – Trnava. Odstup medzi vlakmi sa tu má znížiť z ôsmich na tri minúty.
Tretina z tovarov, ktorý vozia kamióny aspoň na 300-kilometrové trasy, má do roku 2030 skončiť vo vlakoch. A v roku 2050 až polovica. Takéto ciele vytýčil Brusel členským štátom EÚ v záujme kvalitnejšieho životného prostredia. Základnou motiváciou je prognóza OECD, ktorá vidí o desaťročie celoeurópske zvýšenie nákladnej dopravy o 30 percent. A Železnice Slovenskej republiky výzvu vnímajú. „Na...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-17 16:51:42 - Feat.: - Title: "Iba núdzový personál." Rozsiahly štrajk organizovaný odbormi v Grécku ochromil dopravu
02 - Modified: 2024-04-17 14:21:24 - Feat.: - Title: Veľká prasklina ohrozuje termíny na Višňovom. Ráž pripúšťa scenár, že sa spustí dočasne len jedna rúra
03 - Modified: 2024-04-14 16:46:26 - Feat.: - Title: V časti D2 smer Bratislava budú od pondelka dopravné obmedzenia
04 - Modified: 2024-04-15 11:40:00 - Feat.: - Title: Číňania dotácie popierajú. Ich autá si držia náskok vďaka inováciám i dokonalej výrobe
05 - Modified: 2024-04-12 14:56:09 - Feat.: - Title: Na Moste Lanfranconi smerom do tunela Sitina sa vodiči zdržia vyše pol hodiny