Takto pred rokom ste na Tatra Summite predstavili vznik Slovenskej batériovej aliancie. Kam sa projekt odvtedy posunul?
Posun je dobrý, dynamický. Slovenská batériová aliancia sa stala súčasťou Európskej batériovej aliancie, ktorá pracuje pod záštitou viceprezidenta Európskej komisie Maroša Šefčoviča. Veľmi dôležité je, že Slovensko sa definovalo ako krajina, ktorá sa posúva smerom k elektromobilite, k vývoju a produkcii batérií. To nás profiluje ako krajinu, ktorá je súčasťou tohto trendu. Taktiež sa už vytvorili konzorciá, prepojenia univerzít a komerčných subjektov, bolo už dokonca podaných niekoľko žiadostí na Horizon 2020, veľký program Európskej únie na podporu vedy a výskumu. Po dlhom období ide o prvé žiadosti o podporu takéhoto typu. Preto je významné, že na Slovensku práve vedecká komunita a výskumná komunita začína spolupracovať s biznisom. Takisto sa dobre vyprofiloval projekt InoBat, ktorý začína pôsobiť primárne v dvoch oblastiach. Tými sú vývoj a výroba batérií pre elektromobily a takisto pre uskladnenie energie.
Aby sme si to vedeli konkrétnejšie predstaviť – v akých číslach sa pohybujú spomínané investície?
Napríklad v projekte InoBat, kde sa plánuje aj spoluúčasť Európskej investičnej banky, hovoríme o investícii zhruba sto miliónov eur do výskumu a výroby batérií v súlade s vopred určenými európskymi kritériami, ktoré zároveň budú schopné konkurovať produktom z Ázie. V budúcnosti má ísť aj o veľkovýrobu batérií s kapacitou dokonca až ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.