Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook

Tridsať vlakov tam a tridsať späť. Toľko ich na stokilometrovej trati medzi Bratislavou a Komárnom na dennej báze vypraví RegioJet. Ako jediný osobný prepravca jazdí na tejto trase už od roku 2012.

A za ten čas eviduje päťnásobné zvýšenie počtu pasažierov, za ktoré môžu najmä rozrastajúce sa bratislavské obytné satelity, ktorých obyvatelia sa denne presúvajú do hlavného mesta. Budúci rok však RegioJetu končí zmluva a o tom, kto bude na južnej trase voziť pasažierov v ďalších rokoch, rozhodne súťaž.

Železnice sa zároveň chystajú na dlho odkladaný krok. K doteraz jedinej koľaji má aspoň na časti trate pribudnúť druhá a isté úseky sa majú elektrifikovať. A to všetko zhruba za 460 miliónov eur. O atraktivite trate svedčí aj to, že záujem o účasť v tendri má každý relevantný dopravca na našom území, teda Arriva, Leo Express, RegioJet, ale aj štátna Železničná spoločnosť Slovensko.

Digital + 25€ palivová karta

Obdarujte seba alebo svojich blízkych exkluzívnym obsahom Hospodárskych novín a ako darček od nás získate palivovú kartu v hodnote 25€.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.